Хайде на театър - 11

  • 37 235
  • 597
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 10 650
Някой с отзиви за "Кулата" в 199?

# 556
  • Мнения: 245
Дънки, съчетани добре с блейзър или сако - намирам за допустимо. Случва се така да отида на театър. Но в Операта - твърдо не!

# 557
  • Мнения: 23 049
Не ходя с дънки на такива места.Имам уважение към събитието, мястото, повода.Намирам го за специално време и ми е приятно да съм облечена различно от ежедневието.( ако нося дънки, да речем).

# 558
  • София
  • Мнения: 22 999
Аз също ходя понякога с дънки. А като бях бременна и с клин се е случвало да отида, добре, че никой не си е позволявал да ми прави забележка. 😃

# 559
  • София
  • Мнения: 6 695
В някои театри и аз ходя с дънки, в Операта и Народния някак е по-официална обстановката и избягвам. Визирах по-скоро анцузите, не дънките дори, просто дадох пример за Операта как навремето като че ли се спазваше повече дрескод, отколкото сега.

# 560
  • София
  • Мнения: 9 936
Аз пък се влюбих в Петър Антонов. В тази връзка някой може ли да даде отзиви за "Място, наречено другаде"?
В темата съм чел добри неща и е в записани Simple Smile
Иначе, какви са тези постановки в неудобния 21ч? Явно след представление - веднага започва това... виждам, че в Сфумато е практика Nature Full Moon With Face

ПП: Като започнахте с дрес-кодове... преди няколко години, докато чакахме, дочух разговор в зала България -  от възрастен човек - как едно време не били започвали от 19ч...
Да не би да са стартирали от 18ч?
И за мен понякога ми е странно особено за постановки от 2ч и отгоре, зимно време.
Отделно че и от 19 - 19. 30  да е - пак има закъсняващи и прекъсващи с влизането си... мен това повече ме дразни отколкото някой да е влязъл по... дънки, ужасТ...
- както и снимащи с телефон (разбрах че за някои концерти, не важи забраната... въпреки че си дал 40лв)

# 561
  • София
  • Мнения: 5 970
Така е и не е така. В центъра отиваш с кола и паркираш в късен час без зона, по-удобно е. То зимата в големия студ, с кола отпред е добре , няма как , пък и зона ако не плащаш още по-удобно да е късно.. Иначе по -принцип да, има театри с постановки от 15 часа в неделя и е супер. Театър 199 има такива в неделя... за бабата е супер, среща се с приятелка , пият кафе, гледат нещо... инак какво да ги мисля по нощите как ще се прибират...

# 562
  • София
  • Мнения: 22 999
В Сатиричния също започнаха да правят в неделя следобед. Днес им гледах програмата за юни - пак няма да играят "Влюбеният Шекспир"...

# 563
  • Мнения: 364
"СКЪПИ КОЛЕГИ И ПРИЯТЕЛИ НА ТЕАТЪРА,         
На 24-ти май – в деня на най-светлия ни празник, празника на българската писменост, духовност и култура, в Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” Фондация „АКАДЕМИЯ АСКЕЕР” ще връчи за 33-ти път своите награди за постижения в театралното изкуство през изминалия сезон.
          Наградите „АСКЕЕР” са единствени по рода си театрални  награди в България, при които отличията се дават „от артисти – за артисти“ и всяко от тях е професионален и естетически избор на хора, правещи театър.
          Единадесетте спектаклови категории на „АСКЕЕР 2024” включват представленията и техните творци с осъществена премиера в периода от
1 април 2023 г. до 31 март 2024 г.

Благодарим на експертите от Комисията по номинации в категория „Съвременна българска драматургия“, с председател: проф. Камелия Николова и членове (по азбучен ред): Анита Ангелова, проф. Владимир Атанасов, Георги Къркеланов и проф. Ромео Попилиев.

СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРСКА ДРАМАТУРГИЯ
• Борис Кръстев за „КУЛАТА“, Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Мария Страшилова за „КИНО „ЛЕНТА“ – продуцент: Сдружение "Шум и Бяс", Кино „Влайкова“;
• Теа Денолюбова за „БОЖЕ МОЙ“ – Народен театър „Иван Вазов“. 

НОМИНАЦИИТЕ за „АСКЕЕР 2024“ в единадесетте спектаклови категории (Изброяването на номинациите в отделните категории е по азбучен ред):

ИЗГРЯВАЩА ЗВЕЗДА
• Калоян Желев за ролята Кристофър Буун в „СТРАННА СЛУЧКА С КУЧЕ ПРЕЗ НОЩТА“ по романа на Марк Хадън,  сценична адаптация Саймън Стивънс, реж. Боян Иванов, Драматичен театър „Сава Огнянов“– Русе;
• Сдружение „Шум и Бяс“ за „КИНО „ЛЕНТА“ от Мария Страшилова, Кино „Влайкова“;
• Теодор Ненов за ролята на Грегор Замза в „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

ПОДДЪРЖАЩА ЖЕНСКА РОЛЯ
• Александра Василева за ролите на Библиотекарката, Медицинска сестра и Персефона в „ПЕТРОВИ В ГРИПА И ОКОЛО НЕГО“ по Алексей Салников, реж. Боян Крачолов, Народен театър „Иван Вазов“;
• Илиана Коджабашева за ролята на Маргарита Симонян в „ХАГА“ от Саша Денисова, реж. Галин Стоев, Народен театър „Иван Вазов“;
• Маргита Гошева за ролята на Пития в "ЕДИП И ПРОРОЦИТЕ" по Софокъл, реж. Диана Добрева, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив.

ПОДДЪРЖАЩА МЪЖКА РОЛЯ
• Иван Николов за ролите на Леонардо, Игор и Издателят в „ПЕТРОВИ В ГРИПА И ОКОЛО НЕГО“ по Алексей Салников, реж. Боян Крачолов, Народен театър „Иван Вазов“ и ролята на Николай Иванович в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Нено Койнарски за ролята на Осип в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Недялко Стефанов за ролята на Симеон в „БОТУШЪТ“ от Лило Петров, реж. Стоян Радев Ге.К., Театрално-музикален продуцентски център Варна – Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна.

СЦЕНОГРАФИЯ
• Мариета Голомехова за "ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ" от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград;
• Мира Каланова за "ЕДИП И ПРОРОЦИТЕ" по Софокъл, реж. Диана Добрева, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив;
• Теодора Лазарова за „КРАСИВА ПТИЧКА С ЦВЯТ ЗЕЛЕН“ по Карло Гоци, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Гео Милев” – Стара Загора и Държавна опера – Стара Загора.

КОСТЮМОГРАФИЯ
• Елена Нацариду за „КРАЛИ МАРКО – ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• Мариета Голомехова за "ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ" от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград;
• Свила Величкова за „ОПАСНИ ВРЪЗКИ“ от Шодерло дьо Лакло, реж. Станка Калчева, Младежки театър "Николай Бинев".

ТЕАТРАЛНА МУЗИКА
• Владимир Ампов – Графа за „ПИПИ ДЪЛГОТО ЧОРАПЧЕ“ от Астрид Линдгрен, адаптация Юхан Гиле, реж. Венцислав Асенов, Младежки театър "Николай Бинев";
• Емилиян Гацов – Елби за „ИГРИ В ЗАДНИЯ ДВОР“ от Една Мазия, реж. Николай Поляков, Театър „София“;
• Милен Апостолов за „ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ“ от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

ВОДЕЩА ЖЕНСКА РОЛЯ
• Климентина Фърцова за ролята й на Алис в „ОТБЛИЗО“ от Патрик Марбър, реж. Елица Йовчева,  Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив;
• Мария Стефанова за ролята й на Розовата дама в „ОСКАР И РОЗОВАТА ДАМА“ от Ерик-Еманюел Шмит, реж. Стефан Спасов,  Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Радена Вълканова за ролята й на Путин в „ХАГА“ от Саша Денисова, реж. Галин Стоев,  Народен театър „Иван Вазов“.

ВОДЕЩА МЪЖКА РОЛЯ
• Александър Тонев за ролята му на Михаил Василиевич Платонов в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Йордан Ръсин за ролята му на Принцът в „КУЛАТА“ от Борис Кръстев, реж. Съни Сънински, Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Константин Соколов за ролята му на Петър в „БОТУШЪТ“ от Лило Петров, реж. Стоян Радев Ге. К., Театрално-музикален продуцентски център Варна – Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна.

МОНОСПЕКТАКЪЛ
• „ДОКАТО СМЪРТТА МЕ РАЗДЕЛИ“ от Дъг Райт, режисура Надя Панчева, сценография и костюми Илина Грозева, звукова среда Гьорги Георгиев – Антика и Мария Радева, художник осветление Иля Пашнин, дизайн Христо Христов, с участието на Димитър Ангелов, SPAM Studios;
• „ЛУЦИФЕР“ от Хосе Варлета, сценичен вариант и постановка Николай Младенов, сценична среда и костюми Боян Арсов и Николай Младенов, музикално оформление Мартин Каров, с участието на Боян Арсов, Държавен Сатиричен Театър "Алеко Константинов";
• „PRIMA FACIE” от Сузи Милър, консултант Светлана Янчева, сценография и костюми Ванина Цандева, графичен дизайн Теодора Симова, с  участието на Елена Телбис – продуцент: БАЗА Х.

РЕЖИСУРА
• Анастасия Събева за „КРАЛИ МАРКО – ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев,  Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• Валерия Вълчева за „ЗАМЪКЪТ” по Франц Кафка,  Музей „Земята и хората“;
• Веселка Кунчева за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ от Франц Кафка, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

НАЙ-ДОБРО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ
• „КРАЛИ МАРКО-ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев, реж. Анастасия Събева,  Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• „КРАСИВА ПТИЧКА С ЦВЯТ ЗЕЛЕН“ по Карло Гоци, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Гео Милев” – Стара Загора и Държавна опера – Стара Загора;
• „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ от Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.
 
Тази година „АКАДЕМИЯ АСКЕЕР“ удостоява с почетен „АСКЕЕР“
АКТРИСАТА МИМОЗА БАЗОВА

„АКАДЕМИЯ АСКЕЕР“ удостоява с ГОЛЯМАТА НАГРАДА
ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО „АСКЕЕР 2024“
АКТЬОРЪТ РУСИ ЧАНЕВ

ЧЕСТИТО И НА ДОБЪР ЧАС НА ВСИЧКИ НОМИНИРАНИ!"

# 564
  • Мнения: 48
"СКЪПИ КОЛЕГИ И ПРИЯТЕЛИ НА ТЕАТЪРА,         
На 24-ти май – в деня на най-светлия ни празник, празника на българската писменост, духовност и култура, в Театър „БЪЛГАРСКА АРМИЯ” Фондация „АКАДЕМИЯ АСКЕЕР” ще връчи за 33-ти път своите награди за постижения в театралното изкуство през изминалия сезон.
          Наградите „АСКЕЕР” са единствени по рода си театрални  награди в България, при които отличията се дават „от артисти – за артисти“ и всяко от тях е професионален и естетически избор на хора, правещи театър.
          Единадесетте спектаклови категории на „АСКЕЕР 2024” включват представленията и техните творци с осъществена премиера в периода от
1 април 2023 г. до 31 март 2024 г.

Благодарим на експертите от Комисията по номинации в категория „Съвременна българска драматургия“, с председател: проф. Камелия Николова и членове (по азбучен ред): Анита Ангелова, проф. Владимир Атанасов, Георги Къркеланов и проф. Ромео Попилиев.

СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРСКА ДРАМАТУРГИЯ
• Борис Кръстев за „КУЛАТА“, Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Мария Страшилова за „КИНО „ЛЕНТА“ – продуцент: Сдружение "Шум и Бяс", Кино „Влайкова“;
• Теа Денолюбова за „БОЖЕ МОЙ“ – Народен театър „Иван Вазов“. 

НОМИНАЦИИТЕ за „АСКЕЕР 2024“ в единадесетте спектаклови категории (Изброяването на номинациите в отделните категории е по азбучен ред):

ИЗГРЯВАЩА ЗВЕЗДА
• Калоян Желев за ролята Кристофър Буун в „СТРАННА СЛУЧКА С КУЧЕ ПРЕЗ НОЩТА“ по романа на Марк Хадън,  сценична адаптация Саймън Стивънс, реж. Боян Иванов, Драматичен театър „Сава Огнянов“– Русе;
• Сдружение „Шум и Бяс“ за „КИНО „ЛЕНТА“ от Мария Страшилова, Кино „Влайкова“;
• Теодор Ненов за ролята на Грегор Замза в „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

ПОДДЪРЖАЩА ЖЕНСКА РОЛЯ
• Александра Василева за ролите на Библиотекарката, Медицинска сестра и Персефона в „ПЕТРОВИ В ГРИПА И ОКОЛО НЕГО“ по Алексей Салников, реж. Боян Крачолов, Народен театър „Иван Вазов“;
• Илиана Коджабашева за ролята на Маргарита Симонян в „ХАГА“ от Саша Денисова, реж. Галин Стоев, Народен театър „Иван Вазов“;
• Маргита Гошева за ролята на Пития в "ЕДИП И ПРОРОЦИТЕ" по Софокъл, реж. Диана Добрева, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив.

ПОДДЪРЖАЩА МЪЖКА РОЛЯ
• Иван Николов за ролите на Леонардо, Игор и Издателят в „ПЕТРОВИ В ГРИПА И ОКОЛО НЕГО“ по Алексей Салников, реж. Боян Крачолов, Народен театър „Иван Вазов“ и ролята на Николай Иванович в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Нено Койнарски за ролята на Осип в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Недялко Стефанов за ролята на Симеон в „БОТУШЪТ“ от Лило Петров, реж. Стоян Радев Ге.К., Театрално-музикален продуцентски център Варна – Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна.

СЦЕНОГРАФИЯ
• Мариета Голомехова за "ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ" от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград;
• Мира Каланова за "ЕДИП И ПРОРОЦИТЕ" по Софокъл, реж. Диана Добрева, Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив;
• Теодора Лазарова за „КРАСИВА ПТИЧКА С ЦВЯТ ЗЕЛЕН“ по Карло Гоци, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Гео Милев” – Стара Загора и Държавна опера – Стара Загора.

КОСТЮМОГРАФИЯ
• Елена Нацариду за „КРАЛИ МАРКО – ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• Мариета Голомехова за "ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ" от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград;
• Свила Величкова за „ОПАСНИ ВРЪЗКИ“ от Шодерло дьо Лакло, реж. Станка Калчева, Младежки театър "Николай Бинев".

ТЕАТРАЛНА МУЗИКА
• Владимир Ампов – Графа за „ПИПИ ДЪЛГОТО ЧОРАПЧЕ“ от Астрид Линдгрен, адаптация Юхан Гиле, реж. Венцислав Асенов, Младежки театър "Николай Бинев";
• Емилиян Гацов – Елби за „ИГРИ В ЗАДНИЯ ДВОР“ от Една Мазия, реж. Николай Поляков, Театър „София“;
• Милен Апостолов за „ПОРТРЕТЪТ НА ДОРИАН ГРЕЙ“ от Оскар Уайлд, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър "Рачо Стоянов" – Габрово и за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ по Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

ВОДЕЩА ЖЕНСКА РОЛЯ
• Климентина Фърцова за ролята й на Алис в „ОТБЛИЗО“ от Патрик Марбър, реж. Елица Йовчева,  Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив;
• Мария Стефанова за ролята й на Розовата дама в „ОСКАР И РОЗОВАТА ДАМА“ от Ерик-Еманюел Шмит, реж. Стефан Спасов,  Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Радена Вълканова за ролята й на Путин в „ХАГА“ от Саша Денисова, реж. Галин Стоев,  Народен театър „Иван Вазов“.

ВОДЕЩА МЪЖКА РОЛЯ
• Александър Тонев за ролята му на Михаил Василиевич Платонов в „ПЛАТОНoff“ от А. П. Чехов, реж. Маргарита Младенова и Иван Добчев, Театрална работилница "Сфумато";
• Йордан Ръсин за ролята му на Принцът в „КУЛАТА“ от Борис Кръстев, реж. Съни Сънински, Театър 199 „Валентин Стойчев“;
• Константин Соколов за ролята му на Петър в „БОТУШЪТ“ от Лило Петров, реж. Стоян Радев Ге. К., Театрално-музикален продуцентски център Варна – Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна.

МОНОСПЕКТАКЪЛ
• „ДОКАТО СМЪРТТА МЕ РАЗДЕЛИ“ от Дъг Райт, режисура Надя Панчева, сценография и костюми Илина Грозева, звукова среда Гьорги Георгиев – Антика и Мария Радева, художник осветление Иля Пашнин, дизайн Христо Христов, с участието на Димитър Ангелов, SPAM Studios;
• „ЛУЦИФЕР“ от Хосе Варлета, сценичен вариант и постановка Николай Младенов, сценична среда и костюми Боян Арсов и Николай Младенов, музикално оформление Мартин Каров, с участието на Боян Арсов, Държавен Сатиричен Театър "Алеко Константинов";
• „PRIMA FACIE” от Сузи Милър, консултант Светлана Янчева, сценография и костюми Ванина Цандева, графичен дизайн Теодора Симова, с  участието на Елена Телбис – продуцент: БАЗА Х.

РЕЖИСУРА
• Анастасия Събева за „КРАЛИ МАРКО – ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев,  Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• Валерия Вълчева за „ЗАМЪКЪТ” по Франц Кафка,  Музей „Земята и хората“;
• Веселка Кунчева за „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ от Франц Кафка, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.

НАЙ-ДОБРО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ
• „КРАЛИ МАРКО-ПОСЛЕДНАТА БАЛКАНСКА ЛЕГЕНДА“ от Владимир Левчев, реж. Анастасия Събева,  Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе;
• „КРАСИВА ПТИЧКА С ЦВЯТ ЗЕЛЕН“ по Карло Гоци, реж. Анастасия Събева, Драматичен театър „Гео Милев” – Стара Загора и Държавна опера – Стара Загора;
• „ПРЕОБРАЖЕНИЕТО“ от Франц Кафка, реж. Веселка Кунчева, Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград.
 
Тази година „АКАДЕМИЯ АСКЕЕР“ удостоява с почетен „АСКЕЕР“
АКТРИСАТА МИМОЗА БАЗОВА

„АКАДЕМИЯ АСКЕЕР“ удостоява с ГОЛЯМАТА НАГРАДА
ЗА ЦЯЛОСТЕН ПРИНОС КЪМ ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО „АСКЕЕР 2024“
АКТЬОРЪТ РУСИ ЧАНЕВ

ЧЕСТИТО И НА ДОБЪР ЧАС НА ВСИЧКИ НОМИНИРАНИ!"

Нито една номинация за Моби дик е странно даже бих казала тенденциозно…

# 565
  • Мнения: 27
Чак пък тенденциозно... На мен определено Моби Дик ми беше доста отегчителен и дълъг, въпреки красивата сценография и осветление. От номинациите много се радвам за тези за моноспектакъл - и тримата актьори са силни и супер конкуренция. Ще стискам палци за Елена Телбис там. Много искам да гледам спектаклите на Веселка Кунчева - дано гостуват в София скоро. Радвам се също за номинацията на Мария Стефанова в Оскар и розовата дама. Прекрасна е! От останалите спектакли, които съм гледала по - скоро съм отивала с пълни кошници, а излизала с празни -  като Платонофф, Хага, Кулата... А за наградата за цялостен принос на Руси Чанев - също много се радвам. Може би това е най - големия актьор на тези години в България.

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 16:20 от Tilda.M.

# 566
  • Мнения: 11 135
Моби Дик е точно това - изключителна, бих казала "холивудски стил", сценична продукция с няколко добри актьорски изпълнения, едно готино драматургично хрумване (разширяване на съдържанието от романа на Мелвил с нови персонажи) и текст,  отстъпващ на визуалното представяне, с ненужни монолози и отклонения към други произведения.
Да не говорим, че от данданията на сцената някои реплики изобщо не се чуваха. Разбрах, че след премиерата са добавили субтитри, което е добра идея.
Определено твърде дълъг и обидно за публиката да е без антракт (много разпространена практика напоследък).
Апропо, този тип "атрактивен" театър е много характерен за Диана Добрева.

# 567
  • София
  • Мнения: 22 999
Моля ви да не цитирате толкова огромни постове.

# 568
  • Мнения: 27
Параход, по добре го казахте от мен.  Simple Smile Следя Добрева още от началото на режисьорската и кариера. Бях абсолютен фен на дебюта и - Медея в Сфумато. Тя хем беше режисьор, хем играеше самата Медея. От там нататък съм се очаровала от визуалната и фантазия и свобода, но напоследък ме разочарова, все едно само на това залага във все по - дълги и напоителни спектакли. Ок много красота се лее, но ме оставя равнодушна накрая. Разбира се това е мое лично и много субективно мнение.

# 569
  • Мнения: 5 559
Най-възхитителното представление, което някога съм гледала, е точно на Диана Добрева. Не е от този сезон, но аз го гледах в края на миналата година. И оттогава е много трудно нещо да ми въздейства, трогне или поне малко да се доближи като усещане. Simple Smile За "Синът" говоря. Взе ми душата просто. Насред целия трагизъм към края се появи една надежда за малко щастие и добро развитие, след което реалността връхлетя с още по-брутална и смазваща тежест. Плаках по време на целите поклони, не можах да спра. Това е театърът за мен - разтърсващ, вълнуващ, запомнящ се. Сигурно и след 10 години ще го помня. Категорично след това изживяване в моето сърце тази жена няма конкурент за позицията любим режисьор. Simple Smile

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 16:44 от АлисаВСтранатаНаЧудесата

Общи условия

Активация на акаунт