Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 17

  • 4 184
  • 85
  •   1
Отговори
  • Мнения: 18 641
Да продължим дискусията за софийските квартали в новата тема.

Старата тема - https://www.bg-mamma.com/?topic=1589945.765

# 1
  • Мнения: 2 053
Чудя се има ли квартал без задръстване сутрин в час пик?!

# 2
  • Мнения: 9 896
В момента сме в София, паркирахме на 7 минути пешеходно. Доволни сме, защото не вали. Ако валеше нямаше да сме доволни

# 3
  • Мнения: 14 705
Дочетох старата тема.Даже вече не си спомням откъде и защо тръгна темата за ЖП?Помаците отдавна продават там,от години.Яйцата и кашкавалите(козе,овче) са отлични и всеки сам си преценЯ.Благодаря на всички,които ми помогнаха с адреса на мекиците. Hug Няма да ям скоро.Бързо свършвали и персонала си тръгвал.Аз ходя следобед и затова не съм ги виждала.Само спусната ролетна щора.
Чух за предложението за синя зона в неделя и съм твърдо ЗА!Мин.лято писах,че всички живеещи по всякакви квартали, много си ги харесват.Обаче уикенда се изсипват  цялото семейство в ''гадният център''.Защо е този мазохизъм не разбрах? Joy Уж искат ''да е чисто на дечицата'', да живеят здравословно и това се изразява с пристигане в мръсният център с автомобил,засядане на пейка или заведение в градинка,наливане с бира,докато дечицата търчат наоколо.Ако синята зона важи и в неделя мисля,че автомобилният трафик към ''гадният център'' сериозно ще се намали.

# 4
  • Мнения: 3 551
Точно в центъра не знам защо в неделя се бутат с автомобил, като има и метро, и трамвай и автобуси и тролеи.

# 5
  • Мнения: 57
Докато сме на темата за Манастирски ливади, имам малко по-конкретен въпрос. Харесали сме жилище в МЛ Запад към края на Родопски извор на кръстовището с Майстор Алекси Радомирец. Харесва ни, че са предимно къщи. Че няма детска градина и училище е ясно. Въпросът ми, ако има живеещи в района е, как е откъм набези, кражби, посегателства върху коли, престъпни субекти и т.н. неща, които може да каже само някой от първо лице.

# 6
  • София
  • Мнения: 38 722
Ман Ли се опитвам да го харесам за пореден път и за пореден път ми е мъка. Транспортът ще си остане мираж.

Напоследък обикалям из Връбница 2 между двете метростанции. Много шик! Харесах си комплекс даже, но трябва да чакам до януари 2026.

# 7
  • Мнения: 937
За МанЛи - много е спокойно. И в 4 сутринта съвсем сама ми се е случвало да разхождам. Проблем нула. Няма тъмни субекти. За колата - също, не е имало проблеми. Но не е скъпа. За скъпите незнам.
Вижте да е последен етаж или да няма малки деца над вас, че тогава квартала няма да има значение.

# 8
  • Мнения: 9 217
Аз съм за,  за да има зони за паркиране и в цяла София - егати кефа и Ман.Ли и Люлин и Младост, Гео Милев , Студентски - нека са по 1 лв. ама да ги има ! Рязко ще се увеличи прихода на градскооия транспорт и 60% от таралясниците ще бъдат закарани по селата и оставени да "умрат" там.
А за синята зона нека я направят по 5лв. на час 7 дни в седмицата - 24 часа - много ще се облекчи паркирането за живущите и въздуха дето всичко го дишаме, в гадния арабския - цигански център на София, и заживяли всички по кварталите си мирно и щастливо!

# 9
  • Мнения: 9 896
Как му се викаше на това твоето предложение... Simple Smile

# 10
  • Мнения: 95
Дочетох старата тема.Даже вече не си спомням откъде и защо тръгна темата за ЖП?Помаците отдавна продават там,от години.Яйцата и кашкавалите(козе,овче) са отлични и всеки сам си преценЯ.Благодаря на всички,които ми помогнаха с адреса на мекиците. Hug Няма да ям скоро.Бързо свършвали и персонала си тръгвал.Аз ходя следобед и затова не съм ги виждала.Само спусната ролетна щора.
Чух за предложението за синя зона в неделя и съм твърдо ЗА!Мин.лято писах,че всички живеещи по всякакви квартали, много си ги харесват.Обаче уикенда се изсипват  цялото семейство в ''гадният център''.Защо е този мазохизъм не разбрах? Joy Уж искат ''да е чисто на дечицата'', да живеят здравословно и това се изразява с пристигане в мръсният център с автомобил,засядане на пейка или заведение в градинка,наливане с бира,докато дечицата търчат наоколо.Ако синята зона важи и в неделя мисля,че автомобилният трафик към ''гадният център'' сериозно ще се намали.

Млякото , млечните и месни произведения които продават са проблематични - нямаш никаква гаранция за хигиената при която е издоено и обработено и съхранено млякото или здравето на кравата - никога не съм виждала документ от тези хора - имат масички , не дори щанд с хладилник, и в Хаджи Димитър зад Фантастико и на пазара Иван Вазов - струва ми се схема тъй като очевидно колегите проспиват присъствието им Simple Smile не съм много сигурна дали става дума за едни и същи хора, може да е случая като с зелето.  В БГ по принцип който веднъж си е изпатил просто не купува - не се оплаква, не подава жалба нищо Simple Smile

Само да кажа че поликлиника България е единственото място освен ИСУЛ където има читав УНГ уикенда и празниците - това е голям проблем за хората с деца в София - който е висял на опашката в ИСУЛ ще ме разбере - дотам я докарахме , да ни взимат по 100 и кусур лв за безплатното здравеопазване Simple Smile

# 11
  • Мнения: 4 746
Темата е много интересна.  Simple Smile
На ЖП съм ходила едно време с майка, като бях малка, да пазаруваме. Сега не бих купувала оттам. До вкъщи си имаме местенца с хубави плодове и зеленчуци, а и в близост Лидл, К и Била. Абе, всичко си имаме 😃, а не съм от Центъра 😄

Пинко, моля сподели адреса на мекиците къде е, че четох мненията по диагонал. 😊 Много сте писали.

# 12
  • Мнения: 2 053
Докато сме на темата за Манастирски ливади, имам малко по-конкретен въпрос. Харесали сме жилище в МЛ Запад към края на Родопски извор на кръстовището с Майстор Алекси Радомирец. Харесва ни, че са предимно къщи. Че няма детска градина и училище е ясно. Въпросът ми, ако има живеещи в района е, как е откъм набези, кражби, посегателства върху коли, престъпни субекти и т.н. неща, които може да каже само някой от първо лице.
Изключително спокойно е. Вечер се разхождаме там, лятото и до 11 вечерта. Няма престъпни субекти, кражби. Няма тъмно зелени. За набези и посегателства върху коли не съм чула. А училище и детска градина строят на Казбек, догодина отваря врати.
https://citybuild.bg/news/zapochna-izgrajdaneto-na-novoto-osnovn … zapad-v-stolicata
Може ли на л. с. за каква цена на кв. м. продават реално, че на имот.бг цените са офертни.

# 13
  • София
  • Мнения: 2 443
Ман Ли се опитвам да го харесам за пореден път и за пореден път ми е мъка. Транспортът ще си остане мираж.

Напоследък обикалям из Връбница 2 между двете метростанции. Много шик! Харесах си комплекс даже, но трябва да чакам до януари 2026.
МанЛи има много недостатъци, но със сигурност бие по точки северните квартали.

# 14
  • Мнения: 9 851
В така често спрягания МанЛи никога не съм ходила, дори не съм сигурна къде точно се намира.

Връбница-2 не е ли бившата Надежда-6? Покрай живота ми в Обеля-2 (началото съвсем, в ЕПК-тата до Ломско шосе) имам спомени и от Надежда-6. Имам резерви, но може пък да е станало по-добре с годините, знам ли.

# 15
  • Мнения: 937
В МанЛи таралясници няма. Има ги в Надеждите, Люлините и прочие западНали квартали.
Обаче има чудесна 7ца, с климатик през лятото, бърз. Без цигани. Само бели, добре облечени и с хубав парфюм пътници. А и центъра не на всички ни трябва. Нито старите смърдящи сгради, нито градинките. В затворения комплекс си имам всичко.

# 16
  • София
  • Мнения: 2 443
Мандаринка, с теб ще се окажем съседки по няколко линии. 😂
Израстнах в Обеля-2, блок 262, до Ломско шосе и ходехме да си играем на деветия етаж в тия ЕПК-та. Имаха нещо като мазета/тавани там, вместо апартаменти.
Не мисля, че нещо се е подобрило коренно, освен че е станало по-зелено за 20-30 години, защото фиданките пред блоковете са станали дървета. Естествен процес.
Но пространствата вече са по-малко, заради застрояването, хората и манталитетът им са си същите.

Преди няколко години приятели ни похвалиха Северния парк и решихме да се разходим. Ми... Народонаселението беше онова, което ни отказа да повторим разходката.

Не казвам, че хората там са лоши или нещо. Различни са. Не е моето. Предпочитам друг тип съседи. Много пъти сме водили и тая дискусия тук.

# 17
  • Мнения: 1 120
Ман Ли се опитвам да го харесам за пореден път и за пореден път ми е мъка. Транспортът ще си остане мираж.

Напоследък обикалям из Връбница 2 между двете метростанции. Много шик! Харесах си комплекс даже, но трябва да чакам до януари 2026.
Аз съм там. Най-голямото достойнство за мен е близостта до парка - 3 минути пеша и съм там. Транспортът също е добре уреден - метро, трамваи, автобуси. Наоколо е богато както на супермаркети, така и на малки магазинчета. Минусите са, че паркоместата вече са сериозен проблем и няма детска градина. Уж има осигурен терен за такава и са започнали работа по проекта, но дали и кога само времето ще покаже.

Последна редакция: сб, 27 апр 2024, 19:54 от innasn

# 18
  • София
  • Мнения: 38 722
Напоследък доста ходя там с метрото - спирка Обеля, Бели Дунав, Ломско Шосе. Булевардът е голям и широк, пълно е с нови блокове покрай него, магазини, всичко. Изкушават ме цените, това е.
Не ми трябва парко място, нито градини и училища.

# 19
  • Мнения: 9 851
Мандаринка, с теб ще се окажем съседки по няколко линии. 😂
Израстнах в Обеля-2, блок 262, до Ломско шосе и ходехме да си играем на деветия етаж в тия ЕПК-та. Имаха нещо като мазета/тавани там, вместо апартаменти.
Не мисля, че нещо се е подобрило коренно,
Не казвам, че хората там са лоши или нещо. Различни са. Не е моето. Предпочитам друг тип съседи.

А, съседки сме били, пред вас беше спирката на 150.

Да, на деветия етаж има(ше) по 2 ателиета - гарсониера и 2-стаен, фронтално срещу вратата от стълбите, а останалите помещения бяха тавани.

За народонаселението сега нищо не мога да кажа, но наистина тогава не беше моето. Имам 2 съседки, с които се разбирахме чудесно, но тази точно до мен беше дошла от ул. Васил Друмев, там в центъра беше оставила щерката с внучетата. И наистина си имахме приказката, въпреки разликата във възрастта - аз бях на годините на дъщеря й.
На моя етаж всички бяха моя тип съседи - лекар, математик, тази съседка. Но и съм изживяла най-кошмарните мигове в живота ми (покрай детето) с други съседи. Тогава нямаше метро, суперът не беше Билла. Един трамвай и един автобус.

В т.нар. Връбница-2 имаше по онова време само онези ЕПК-та на булеварда, зад тях бяха дворове и няколко къщи и 81 ОУ, това беше. Учителствах 1-2 години в училища в района, определено имаше разлика в поведението на  децата от Толстой и Свобода и децата от (тогава) в Надежда-3,4,5. Мои лични впечатления са това, необвързващи. А и е минало доста-доста време.

Rockstar, помня, че май си от Младост-1-2, да знаеш просто, късна есен и зимата е доста мъгливо в района на Надеждите и Обеля.

Тина, ами никой не те кара насила да се местиш, радвам се, че си намерила твоето място. Само ще отбележа мнението ми, че парфюмите, колкото и да са скъпи, не се делят на хубави и лоши, а на харесва ми-не ми харесва.

# 20
  • София
  • Мнения: 38 722
Благодаря за информацията за времето! Забелязала съм, че в различните квартали е различно. Аз от 40 г съм в Младост. При нас е ветровито.
Примерно, в Люлин е по-топло по принцип.
Иска ми се имот пак в Младост, ама е скъпо.

# 21
  • Мнения: 57
Допреди 2 години живеехме във Връбница 2. Израстнала съм в Надеждите и смело мога да кажа, че Връбница 2 е най-хубавата част от всички. От едната страна е парка, от другата имаш 2 метростанции - Ломско и Бели Дунав. Т маркета не беше най-добрия магазин тогава, но не беше и толкова зле. Имахме на пешеходно разстояние чисто нов тогава Лидл - в края на парка, преди Обеля. Паркоместата също не бяха проблем. Съседите бяха разбрани хора, входът беше изцяло ремонтиран - дограма, входна врата с чип, навес, беше чисто и нямаше като цяло какъвто и да е проблем.

# 22
  • София
  • Мнения: 3 087
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.

# 23
  • Sofia
  • Мнения: 4 070
Аз предпочитам Манастирски ливади пред всякакви северни квартали. Нищо общо и в Манастирски ливади е по-спокойно. Отчитам като минус липсата на ТЕЦ и това беше една от причините да закупим апартамент в близък по-стари квартал близо до Манастирски, където обаче има други проблеми. Преди това бяхме на квартира в Манастирски и беше много по-добре по ред причини.

# 24
  • София
  • Мнения: 2 443
За мен липсата на ТЕЦ е плюс.
Но знам, че за всяка сграда, а дори и за всеки апартамент, е различно. Понякога наистина е по-добре с ТЕЦ, но така съм им набрала, че не ги искам.

# 25
  • Мнения: 937
В МанЛи няма ТЕЦ, но повечето са газифицирани. Тоест имаш парно и топла вода.

# 26
  • Мнения: 4 746
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.
Хайде, сега, глупости. Ограничения за влизане. Това пък как го измисли.... На днешно време.
И аз искам да се върне Софийското жителство, знаеш ли колко спокойно е било, поне нашите ми разказват 😊, така със сигурност няма да има трафик в София.
Като гледам старите снимки, много хубаво е било.
Хайде, да почне "скачането" върху мен СЕГА.

Последна редакция: нд, 28 апр 2024, 10:53 от aDream

# 27
  • Мнения: 9 217
О за софийското жителство само с добро, го споменаваме!
Моля те, кмете върни го Wink

# 28
  • Мнения: 1 717
Аз съм за,  за да има зони за паркиране и в цяла София - егати кефа и Ман.Ли и Люлин и Младост, Гео Милев , Студентски - нека са по 1 лв. ама да ги има ! Рязко ще се увеличи прихода на градскооия транспорт и 60% от таралясниците ще бъдат закарани по селата и оставени да "умрат" там.
А за синята зона нека я направят по 5лв. на час 7 дни в седмицата - 24 часа - много ще се облекчи паркирането за живущите и въздуха дето всичко го дишаме, в гадния арабския - цигански център на София, и заживяли всички по кварталите си мирно и щастливо!
Аз само да попитам - защо да е някакво конституционно право живущите в центъра да могат да си паркират автомобилите там на общинските улици?! Някой ви е длъжен ли? Купете си гараж. А сега ще кажете: "ама то е старо строителство и няма гаражи", обаче като някой се оплаква, че липсват държавни детски градини в новите квартали (старата тема), му се казва "свиквайте, никой не ви е длъжен".

Животът в централните части на градовете има не само плюсове, но и минуси - минус е, че с автомобил там е трудна мисията по намиране на паркомясто.

А относно защо всички се изсипват там - ами нормално, най-много от общинския бюджет отива в централните части, а пък хората от всички краища на града плащат данъци. Такава е закономерността.

# 29
  • Мнения: 9 851

Животът в централните части на градовете има не само плюсове, но и минуси - минус е, че с автомобил там е трудна мисията по намиране на паркомясто.

А относно защо всички се изсипват там - ами нормално, най-много от общинския бюджет отива в централните части, а пък хората от всички краища на града плащат данъци. Такава е закономерността.

Не е въпросът дали имат право да се изсипват в центъра от всички квартали - разбира се, че имат право. Въпросът е защо се изсипват да се разхождат и почиват в гадния център, като в, поне някои квартали, дето толкова ги хвалят колко били хубави, имало всичко и нямали нужда да ходят в центъра? Нали в центъра е цигания и мигранти, гадно та дрънка, защо тогава идват в него в свободното си време?

И не, не се изсипват всички пари в централните части - достатъчно е да минеш по Солунска в частта от Витошка до Христо Ботев и в уличките наоколо, за да видиш тротоарите в какво окаяно състояние са. Организирано тротоарите са правени вероятно през 70-те гг. на миналия век, а неорганизирано, пред различни магазинни помещения има всякакви импровизации - от теракот за баня до тротоарни плочки с всякакъв дизайн.

# 30
  • Мнения: 1 120
Въпросът е защо се изсипват да се разхождат и почиват в гадния център, като в, поне някои квартали, дето толкова ги хвалят колко били хубави, имало всичко и нямали нужда да ходят в центъра?
Онзи ден една приятелка, която е трето или четвърто поколение жълтопаветник, ми обясняваше, че ако пощенският ми код не е 1000, то аз не съм от София, а от софийските покрайнини.

В покрайнините си имаме доста неща и си се разхождаме и тук. Парковете и градинките са пълни не само през уикендите, но и през седмицата. Но пък имаме неблагоразумието да си общуваме с хора и от други крайни квартали и обичайно най-удобно ни е да се срещнем в центъра. Някои имат неблагоразумието и да работят в центъра. А държавните институции и някои компании имат неблагоразумието да ситуират част от офисите си в центъра и да ни принуждават да ги посещаваме там.

Последна редакция: нд, 28 апр 2024, 14:41 от innasn

# 31
  • София
  • Мнения: 38 722
Аз съм от сивите павета. Обаче ползвам само градски транспорт до центъра и обратно.

# 32
  • Мнения: 1 120
Аз съм от сивите павета. Обаче ползвам само градски транспорт до центъра и обратно.
Аз над 20 години ползвах градския и убедено твърдях, че това е по-добрият вариант за придвижване в града. Това беше и времето ми за четене. Докато рязко не започна да ми става лошо в метрото и трамваите и се принудих да шофирам до офиса и да хабя нерви в трафика. Към днешна дата вече и не мога да си позволя лукса да инвестирам в пътуване с ГТ време, което съкращавам с повече от половината, движейки се с автомобил.

# 33
  • София
  • Мнения: 38 722
Зависи къде ти е офиса. Моята работа е на 2 спирки с метрото.
В Ман Ли ходех да преподавам едни уроци. Там вероятно би било добре с кола. Но вече се отказах, така или иначе.

# 34
  • Мнения: 155
Всъщност през уикенда хората се изсипват в Кръстова Вада 😀😃 Задръстванията около Парадайс са несравними с нищо в центъра по това време. Паркирането в и около мола беше невъзможно преди няколко седмици в събота например.

# 35
  • София
  • Мнения: 38 722
До Парадайс се опитах да отида с кола с два пъти уикенда и трети няма да има!

# 36
  • Мнения: 4 746
До Парадайс се опитах да отида с кола с два пъти уикенда и трети няма да има!
Да, и аз един път така след работа, като взех децата с мен. Е, стигнахме в края на работното време, егати задръстването беше. Хич не го обичам този МОЛ.
Започнах да ходя до Сердика, че The Mall ми е далече.
Ние пък рядко правим срещи в Центъра, освен ако не е в някой ресторант вечер, но за уикенд не сме. Аз, ако не е по работа, не се гъчкам излишно.  Simple Smile
От Витошка не пазарувам. Не съм сядала на заведение там през деня от много време.

# 37
  • София
  • Мнения: 38 722
Има много хубави заведения около Витошка по малките улички.
Обожавам да се разхождам по центъра. Като ми се отвори работа нататък, поне още час се разхождам из улиците. Но пеша и после - с метрото.

# 38
  • Мнения: 802
rockstar, водя дъщеря ми на зъболекар в манастирски ливади. Кабинетът е точно над последната спирка на трамваите. Най-редовно в чакалнята има или мн.подранили или много закъснели родителите и децата им. И в двата случая факторът е паркирането. И ние в началото ходихме до там с кола, но после видях какво удобство е с трамвая.
 Колкото до кръстова вада- наистина уикендите и по празници движението около и във мола е ужасяващо. Аз като един фен на тези недолюбвани от някои, магазини харесвам мн.Парадайс, но не бих си го причинила в тези най-натоварени моменти.

# 39
  • Мнения: 4 449
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.
Хайде, сега, глупости. Ограничения за влизане. Това пък как го измисли.... На днешно време.
....
Не би било като да открием топлата вода.
Има го в някои градове, където не може всеки с кола да влиза в централните части ей така. Оставя я в покрайнините на паркинг безплатно и продължава с метро или плаща много солено за всеки час, в който возилото му пребивава в района с ограничение.
Бих го нарекла цивилизовано и с грижа не само за града, но и за здравето на всички, но не сме еволюирали до там че да го проумеем и да го оценим. Паралелно с това трябва да се инвестира здраво в удобен и редовен ГТ, защото вече в час пик редовно е проблем човек да успее да се дореди...
В някои градове човек не може да си закупи автомобил, ако преди това не докаже, че има къде да го паркира. Отново подкрепям с две ръце и, заради децата и внуците ни ,искрено се надявам поне те да го доживеят.
Опасния въздух е най-жестокия бич за всички.

# 40
  • Мнения: 1 120
Скрит текст:
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.
Хайде, сега, глупости. Ограничения за влизане. Това пък как го измисли.... На днешно време.
....
Не би било като да открием топлата вода.
Има го в някои градове, където не може всеки с кола да влиза в централните части ей така. Оставя я в покрайнините на паркинг безплатно и продължава с метро или плаща много солено за всеки час, в който возилото му пребивава в района с ограничение.
Бих го нарекла цивилизовано и с грижа не само за града, но и за здравето на всички, но не сме еволюирали до там че да го проумеем и да го оценим. Паралелно с това трябва да се инвестира здраво в удобен и редовен ГТ, защото вече в час пик редовно е проблем човек да успее да се дореди...
В някои градове човек не може да си закупи автомобил, ако преди това не докаже, че има къде да го паркира. Отново подкрепям с две ръце и, заради децата и внуците ни ,искрено се надявам поне те да го доживеят.
Опасния въздух е най-жестокия бич за всички.
С всичко съм съгласна, но автомобилите далеч не са най-големият замърсител на въздуха в София. Общината не взима мерки за останалите замърсители или поне симулира, че взима такива.
Най-големите замърсители в София

# 41
  • Мнения: 9 851
И преди съм казвала, ама ми отговориха, че съм се объркала нещо - ефект от слънцето било.
За тези сиви/оловно сиви пушеци, които излизат от комините на ТЕЦ "София", в почивните дни и по празници е целодневно, вероятно контролните органи тогава не работят. Няма как от изгарянето на природен газ да излизат тези пушеци - виждала съм в чужбина. Ако времето е като сега, ясно, почват да плуват едни сивкави облачета, в зависимост от това накъде духа вятърът - обикновено плуват на изток-североизток. Ако пък е зима, с мъгла и без вятър, просто се уплътняват облаците. И пак има разлика в цвета на облаците около/близо до комините и останалите по небето.

# 42
  • Мнения: 1 644

Има го в някои градове, където не може всеки с кола да влиза в централните части ей така. Оставя я в покрайнините на паркинг безплатно и продължава с метро или плаща много солено за всеки час, в който возилото му пребивава в района с ограничение.


Идеята е добра, да не кажа чудесна, но ... трудно осъществима...
За да е безплатен този паркинг, някой трябва да загуби някакви средства за благото на софиянци, за да направи безплатно нещо, което струва пари... Не се сещам кой ще го направи, въпреки, че се сещам за много институции, на които може да се вмени, ама те все са държавни, та предварително е ясно, че няма да стане.
Отделно, че "покрайнините" вече е силно относително понятие, видно от тази тема, а собствениците на земя няма да искат да я подарят, за да удовлетворят нечии желания.

# 43
  • София
  • Мнения: 3 452

Аз само да попитам - защо да е някакво конституционно право живущите в центъра да могат да си паркират автомобилите там на общинските улици?! Някой ви е длъжен ли? Купете си гараж.
Паркира се срещу заплащане. За семейство с два автомобила за синя зона е 450 лв годишно. Без гарантирани паркоместа, отделно в някои зони направо е невъзможно да се паркира в радиус от няколко километра.

Отделно в повечето градове по света има рестрикции за влизане в центъра.

# 44
  • Мнения: 4 746
а собствениците на земя няма да искат да я подарят, за да удовлетворят нечии желания.
А, защо да я подарят?! Общината ще я изкупи, собствениците ще се обезщетят и всички ще са доволни.
Никой не би си подарил земя, пък била тя дори ниви. Около София статуквото постоянно се мени и всеки гледа да спечели от това нещо (за собствениците става въпрос).

Макар че и това не е много правилно, ако не е в съгласие от двете страни.
Скрит текст:
(Защото на мястото на нашата къща, едно време построиха блок без желанието на баба ми, дядо ми и майка ми, и реално сега имаме апартаменти, но не и земя в София, което не е същото. Прочетох за казуса в темата малко по-назад за връщането на земята, но не знам дали бихме успели. )

# 45
  • Мнения: 1 120
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.

Относно ограничението за влизане в центъра, опитаха се да направят такова и явно не мога да се справят с контрола. Вярно е, че на много места по света има ограничения за влизане в центъра. Също така таксите за влизане, ако не навсякъде, то на някои места, покриват и паркирането, та дори за по-дълго време отколкото нашите няколко часа тук. Мисълта ми е, че горе-долу има припокриване. Говоренето на ангро не дава решения.

Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 11:24 от innasn

# 46
  • Мнения: 1 644
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.



За влизане не плащат, но плащат за паркиране.

Относно изкупуването на земята  "Общината ще я изкупи" .... Дали и на какви цени ще я плати? И дали ще им я продадът?

# 47
  • Мнения: 1 120
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях. Отделно от това център е много широко понятие.



За влизане не плащат, но плащат за паркиране.

Заради това имах допълнение в коментара си, че на много места, където има такса за влизане в центъра, тя покрива и паркиране за повече от два часа.

# 48
  • Мнения: 4 449
Тук да си позволиш да имаш различно мнение не е прието, но най-много  в живота си  съм ценила  точно тези , които са ми отваряли очите, когато  не съм била права.
За момент да си представим, че там, където живеем стане център и не можем  да се разминем от автомобили, тогава ще разберем и даже ще си променим мнението. Не може паркирането в нарушение да е нещо търпимо, понеже нямало къде. Особено брутално нарушение е паркирането пред пешеходни пътеки, защото подлага на риск живота на  деца, които няма как да бъдат видени докато не се окажат пред движещите се коли.
Не става дума '' само'' за замърсяване. Автомобилите са твърде много и не просто пречат , но и са предпоставки за инциденти . И всичко от човешки егоизъм изкласил като бурен заради неработещи институции.
Примиряваме се , но  не е правилно и когато идем някъде, където е по-подредено ми е криво, че сме такива.
 Не знам къде да си задам въпроса , но докато сме на тема екология, къде се оставя  използваното олио в града?

# 49
  • Мнения: 1 120
Никой не говори за паркиране в нарушение. Говорим за паркиране по принцип.

И на немалко места извън центъра също няма места за паркиране. Аз живея във Връбница-2 и паркирам на платен паркинг, защото места няма. Родителите ми живеят в Свобода и след 18 ч. няма място за паркиране никъде в карето блокове около тях. Имам приятелки, живеещи в зелена зона около МОЛ София. Там също няма места за паркиране. Проблемът далеч не се ограничава в центъра.

# 50
  • Мнения: 4 449
Е все от някъде трябва да се започне. Защо не от паркирането в нарушение. Вярно е че не се говори, а трябва.
И не само да се говори. Трябва санкцията  да стане неизбежна и всяка следваща за същото нарушение да е по-сериозна, а след много такива да се стига и до временно отнемане на книжка.
А дано ама на дали...

# 51
  • София
  • Мнения: 2 443
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях.
...
Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.

Автомобилите, влизащи в центъра НЕ плащат Синя зона, а само паркиращите.

Освен това, що за сравнение е пракрирането на улицата, където задължктелно плащаш годишна такса за паркиране с паркирането в платен паркинг по избор, но където можеш и безплатно да си държиш колата.

Съгласна съм, че Общината не прави достатъчно, но все отнякъде трябва да се започне. И ОК, правото на паркиране не е гарантирано на никого, нито в центъра, нито в кварталите, но само в центъра имаме задължителна зона. (засега).

# 52
  • Мнения: 1 120
Скрит текст:
Автомобилите, влизащи в центъра също плащат синя зона. Не е като да е безплатно за тях.
...
Разбирам, че живущите в центъра недоволстват заради липса на места за паркиране, но такова по право не се полага нито в центъра, нито в кварталите. От общински паркинги има нужда, но това не означава, че трябва да са безплатни. В Надежда-1 направиха такъв, платен е и хората си го ползват. Вместо сърдене на останалите жители на София защо идват в центъра, енергията трябва да се насочи към общината с искане да предложат работещи решения, а не само да кършат пръсти и парите от синя зона да потъват някъде.

И само като допълнение, 450 лв за два автомобила годишно е една чудесна цена. Платеният паркинг в Надежда е 80 лв месечно за един автомобил, което прави 960 лв на година. За гарантирано място, толкова.
Автомобилите, влизащи в центъра НЕ плащат Синя зона, а само паркиращите.
Ще се повторя, че заради това уточних, че в градовете (поне някои), в които има такса за влизане, таксата важи и за паркиране в рамките на работните часове. А тук паркирането е ограничено до 2 часа в синя зона. Колко ще се задържи този автомобил, ако не паркира?
 
Освен това, що за сравнение е пракрирането на улицата, където задължктелно плащаш годишна такса за паркиране с паркирането в платен паркинг по избор, но където можеш и безплатно да си държиш колата.
В надеждите паркирането безплатно вече е много трудно. То и платеното на общинския паркинг е трудно, защото са останали само няколка места на открито. Поне така беше, когато последно проверявах. Аз нямам избор дали да паркирам безплатно или платено, защото като се прибера от работа към 19ч, места няма. А през уикендите някои съседи не смеят да излязат с колата дори на пазар, защото прииждащите към Северния парк с коли от всички краища на София, даже и от центъра, са толкова много, че ще трябва да се изчака края на деня, за да си тръгнат и да освободят безплатните места.

Не знам защо битува мнението, че в кварталите паркираме, когато и където си решим. Истината е, че места няма.

Тезата ми беше, че 460 лв за два автомобила е супер, сравнено с 960 лв годишно за един автомобил с гарантирано място, осигурено от общината.

# 53
  • София
  • Мнения: 2 443
Истината е, че положението с паркирането в центъра е несравнимо по-зле от това в кварталите, независимо колко шумно се правят опити от 10 кладенеца вода да се доставят. Това е и основен фактор част хората да не искат да живеят в центъра.

Вие го изкарахте, че Надеждите са някаква втора Венеция, до която всеки втори се мъчи да се добере.
И вярно, че наскоро писах как сме посетили веднъж Северен парк, но ми е леко трудно да повярвам за тълпите жълтопаветници, пренебрегващи всеки уикенд Борисова градина или Южен парк за сметка на едната вече поувехтяла детска площадка и неподдържани задни алеи на Северен парк.

Не казвам, че паркирането при Вас е песен, а само че е по-лесно и сравнявате несравними неща. Знаете ли колко струва паркингът на кола в Центъра? Нашият семеен бюджет ще се облекчи значително, ако плащаме само 960 лв годишно.

# 54
  • Мнения: 4 449
Забраните и привилегиите не са решение. Трябва да паднат.
Улиците са на града, а не на живущите около тях. Още повече, че от години целия град финансира ремонти, които все се оказват в центъра. За крайните квартали остава само ''удовлетворението ''да плащат сметката.
Притежанието на автомобил , не е необходимост, а лукс и е редно притежателя да си мисли дали му е по джоба или не да го има.
  В този ред на мисли платеното паркиране по общите улици трябва да е еднакво  за всички  и приходящи, и живущи. Понеже местата са ограничени, желаещите трябва да се ограничат с повишаваща се такса. Ако таксата за 1ч не е 2лв, а 20 лв , няма да има толкова желаещи, а всички останали да получим от тези пари по-редовен  и по-удобен ГТ, а също  и по-чист въздух. Колкото по-желано е мястото, толкова по-висока трябва да е таксата му на час. Да расте  докато  останат незаети местата.
Не само за центъра, а да е така за всички квартали с  този проблем.

# 55
  • Мнения: 1 120
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Последна редакция: пн, 29 апр 2024, 14:45 от innasn

# 56
  • Мнения: 9 851

Притежанието на автомобил , не е необходимост, а лукс и е редно притежателя да си мисли дали му е по джоба или не да го има.


Много известен литературен герой е на обратното мнение - "Автомобилът не е разкош, а средство за придвижване!"

# 57
  • Мнения: 9 896
И аз щях това да кажа, че за който работи 9-5 и няма деца, които трябва да прибере от ДГ или от училището, и няма детегледачка, която да му ги взема, няма снабдител, който да му носи тежките чанти от магазина... За него, вероятно, е ОК да чака по спирките, и да се разхожда из града пеша, за да избегне автомобилното задръстване.
Но за който трябва да отиде от точка А до точка Б и да свърши няколко такива придвижвания из града бързо - не е ОК да чака и да се прекача. Моят мъж, когато е в София, често оставя колата на майната си и си вика такси, за да го разкарва. По този начин не се нерви да кара, но дава доста пари за такси. Пък, същото това такси - дали ще е нашата кола, или една друга жълта кола - нали е все тая??
Не, невъзможно е да се спре прогреса, той трябва да се адаптира за хората. Скоро като дойдат летящите коли, и ще се намали трафикът из улиците Simple Smile Тогава пък ще ревем, че някой си хвърля фаса от летящата кола върху главата ни. Няма да спрем да мрънкаме за едно, за второ или за трети, в това съм сигурна.

# 58
  • Мнения: 2 317
Знам, че е бгмама, но спрете да използвате децата, за да оправдавате собственото си поведение. Вервайте ми - деца се отглеждат и без автомобил.

# 59
  • Мнения: 99
Това ми напомня когато примерно слизах от Витоша надолу и виждах колоните от автомобили чакащи да бъдат пуснати нагоре ( имаше, а може би и още има часове за влизане в парка и за излизане или нещо такова). Във всяка кола цялото семейство седи на климатик, с дебели якета, на смартфона и с чипс в ръка.

# 60
  • Мнения: 11 154
Всъщност през уикенда хората се изсипват в Кръстова Вада 😀😃 Задръстванията около Парадайс са несравними с нищо в центъра по това време. Паркирането в и около мола беше невъзможно преди няколко седмици в събота например.
Самата истина. И още една - до Парадайз има метро, което спира буквално ВЪТРЕ в мола, с топла връзка, благодарение на която не излизаш изобщо на студ, дъжд, жега. Това е единственото подобно инфраструктурно решение в София.
В този контекст ще кажа, че явно са идиоти тези, които предпочитат да се тъпчат с коли в задръстването там и да дишат с часове отровните газове в подземния паркинг.

# 61
  • София
  • Мнения: 38 722
Темата е за кварталите на София.
Аз лично съм отгледала две деца без кола. Баща им караше кола, но толкова рядко ми е помагал с тази кола, че спокойно може да не я броя.
По едно време работех до Парадайс и ми беше перфектно метрото вътре.

# 62
  • Мнения: 61
Гетото си е гето.Вари го ,печи го,все си е гето.

# 63
  • Мнения: 1 717
Скрит текст:
Освен синя зона ми се иска направо да има и някакви други ограничения за влизане в центъра. Не е нормално това нашествие от коли, особено в почивни дни. Всеки ден има спрели "за малко" пред гаража.
Хайде, сега, глупости. Ограничения за влизане. Това пък как го измисли.... На днешно време.
....
Не би било като да открием топлата вода.
Има го в някои градове, където не може всеки с кола да влиза в централните части ей така. Оставя я в покрайнините на паркинг безплатно и продължава с метро или плаща много солено за всеки час, в който возилото му пребивава в района с ограничение.
Бих го нарекла цивилизовано и с грижа не само за града, но и за здравето на всички, но не сме еволюирали до там че да го проумеем и да го оценим. Паралелно с това трябва да се инвестира здраво в удобен и редовен ГТ, защото вече в час пик редовно е проблем човек да успее да се дореди...
В някои градове човек не може да си закупи автомобил, ако преди това не докаже, че има къде да го паркира. Отново подкрепям с две ръце и, заради децата и внуците ни ,искрено се надявам поне те да го доживеят.
Опасния въздух е най-жестокия бич за всички.
С всичко съм съгласна, но автомобилите далеч не са най-големият замърсител на въздуха в София. Общината не взима мерки за останалите замърсители или поне симулира, че взима такива.
Най-големите замърсители в София
Между другото бях най-големият застъпник за тезата, че не автомобилите замърсяват. Но наскоро бях в Париж за около седмица - нямаше 1 автомобил, който като мине и да се вижда нещо да излиза от ауспуха, да не говорим, че имаше и много електрически автомобили. За разлика от тук, където ако се разходите покрай някое по-голямо кръстовище и ще се удушите, пълно е с автомобили, които видимо пушат и замърсяват.

Явно е възможно да се реши този проблем, стига да има воля и желание, и автомобилите наистина да не са фактор в замърсяването на въздуха. Но за момента е факт, че в София поне има много автомобили, които не би следвало да са в движение - пушат прекалено много, дали черен дим (дизел без филтри, понякога и нарочно го правят това, за да "върви повече"), или син дим (повреден двигател, който гори повече масло).

# 64
  • Мнения: 4 449
Преди седмица моето хлапе и компания бяха на кино+хапване в Парадайс . На тръгване не успяват да се качат на две поредни влакчета на метрото, защото нямало място и се наложило, заедно с други неуспели  пътници  да търсят алтернативни маршрути за придвижване  с автобус. Закъсня с повече от час.
Има причини да е толкова тежък трафика там и ГТ допринася за проблема.
Обещаваха като във Виена , а получаваме като в Кайро.

# 65
  • Мнения: 4 746
Да, да, районът Парадайс е ужасен. С метрото съм го играла няколко пъти. Доброволно не бих си го причинила пак. Всячески го избягвам.

Но трафикът си е трафик. Ако не е с колите, ако ГТ беше почти идеален, "задръстването" щеше да е по автобусите, метрото, тролеите....

# 66
  • Мнения: 45
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Аз лично плащам 2000 лева за платен паркинг за една кола в зелена зона, просто защото в един момент ми писна да обикалям по половин час да търся къде да паркирам. Една от причините е ниската цена на паркиране за живущи в зелена и синя зона - тези цени не са пипани от как въведоха зоните преди 10-15 години, тогава може и да са били пари, сега вече за никого не представлява какъвто и да било проблем да плати цитираните 450 лева за две коли, едната изобщо да не я мърда и да заема нон-стоп място в зелена/синя зона. Не че очаквам да се промени кой знае какво, но ако втората кола струва 1000 лева, тогава може и да помислят дали им трябва втора кола, най-малкото нали идеята да живееш в центъра е да не ти трябва кола за всяко нещо.

Така или иначе проблема с паркирането ще се задълбочава навсякъде, даже новите квартали са най-добре от тази гледна точка - всяко жилище има по 1 паркомясто, а така или иначе всеки там има кола. В старите квартали, все още има хора от поколенията в които хората не са имали автомобили, има и хора от поколението в което автомобилът е един семеен, а не по 1 за всеки. Тези поколения се заместват от поколението в което всеки е със собствен автомобил и местата все повече и повече ще са недостатъчни. Това важи особено за тези които всеки ден си ползват автомобилите - тези които рядко карат нямат грижи - намираш си място някъде, оставяш колата да заема място и нямаш проблеми.

# 67
  • Мнения: 11 154
Преди седмица моето хлапе и компания бяха на кино+хапване в Парадайс . На тръгване не успяват да се качат на две поредни влакчета на метрото, защото нямало място и се наложило, заедно с други неуспели  пътници  да търсят алтернативни маршрути за придвижване  с автобус.
Има и трамвай точно до Парадайз. Моята дъщеря по едно време не обичаше "да се завира под земята" и ходеше с трамвая.
И автобуси, но те са до някакви странни квартали и не ги знам.

Впрочем, в София досега не съм виждала да няма място в метрото до степен да чакаш следващи мотриси, и досега го бях преживявала само в Лондон. Е, преди месец го видях в едно сравнително малко по размери градче - Ница (колкото Пловдив по население). Така че не знам на базата на какво са сравненията с Кайро, предимно в по-цивилизовани градове се случва очевидно Simple Smile
При положение, че си на топло и следващият е след 5-10 минути, не виждам къде е драмата.

# 68
  • София
  • Мнения: 38 722
Между другото, наземният транспорт доста се влоши в кварталите покрай метрото. В смисъл - спряха някои линии, уикенда е през 20 минути или някои линии липсват - въобще много тегаво!

# 69
  • Мнения: 40
Никъде не съм казала, че идват тълпи жълтопаветници. Това си е Ваша трактовка. И да, кварталите, в това число Надежда, също страдат от липса на паркоместа. 960лв е абонаментът за общинския паркинг, а не за частните такива. И правех сравнение с абонамента за синя зона, чиято цена се цитираше по-горе.

Разходете се събота и неделя при хубаво време в кварталите, граничещи със Северния парк, вижте за колко автомобили иде реч и след това ме оборете.

Ако някой едва ли не да иска барикадиране на центъра, защото не може да си спре колата вечер, за мен е все едно да се карам със съседа, който си е наумил, че общинското парко място пред блока му е резервирано.

Аз лично плащам 2000 лева за платен паркинг за една кола в зелена зона, просто защото в един момент ми писна да обикалям по половин час да търся къде да паркирам. Една от причините е ниската цена на паркиране за живущи в зелена и синя зона - тези цени не са пипани от как въведоха зоните преди 10-15 години, тогава може и да са били пари, сега вече за никого не представлява какъвто и да било проблем да плати цитираните 450 лева за две коли, едната изобщо да не я мърда и да заема нон-стоп място в зелена/синя зона. Не че очаквам да се промени кой знае какво, но ако втората кола струва 1000 лева, тогава може и да помислят дали им трябва втора кола, най-малкото нали идеята да живееш в центъра е да не ти трябва кола за всяко нещо.

Така или иначе проблема с паркирането ще се задълбочава навсякъде, даже новите квартали са най-добре от тази гледна точка - всяко жилище има по 1 паркомясто, а така или иначе всеки там има кола. В старите квартали, все още има хора от поколенията в които хората не са имали автомобили, има и хора от поколението в което автомобилът е един семеен, а не по 1 за всеки. Тези поколения се заместват от поколението в което всеки е със собствен автомобил и местата все повече и повече ще са недостатъчни. Това важи особено за тези които всеки ден си ползват автомобилите - тези които рядко карат нямат грижи - намираш си място някъде, оставяш колата да заема място и нямаш проблеми.

Всичко, което сте написали е така. Но нека споменем новите квартали с осигурени подземни паркинги за всеки блок - има паркоместа за всички апартаменти, но никой не ги купува. Масово новозаселниците пестят от паркоместа и си спират като на нивата отвън. Разходете се в Малинова долина, Витоша... Всички нови квартали са така. На семейство имат по една кола за всеки сезон и после "ама няма къде да паркираме, тя общината е виновна". Виновна е дотолкова, доколкото не е вдигнала безбожно данъка на всеки един автомобил след първия.

# 70
  • Мнения: 1 120
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиета не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължително трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах, имаше останали два гаража по 18 хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

# 71
  • Мнения: 40
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиата не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължителво трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах имаше останали два гаража по 18хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

Така е. Много хора са постъпили като Вас, с тази разлика, че 99% от тях не ползват и платените паркинги. Спират си на тротоара пред блока, запушват гаражи т.н., само и само да не олекнат с пари. Само където това поведение, прави кошмар пребиваването на останалите в даден квартал. По улиците едва се разминават две коли, редовно има ударени, редовно има и скандали.
И по стечение на обстоятелствата, имам представа от подземните паркинги по "новите" квартали - случаите като Вашия са единици и страшно много паркоместа висят просто така, празни.

# 72
  • Мнения: 1 120
Аз и да искам да спра безплатно някъде из кварлата, то места просто няма след 19ч. вечер.

Споделям една статия във връзка с промени в Данъчно-процесуалния кодекс, свързани с прехвърлянето на вещни права върху имот. От 3-ти Май 2024 няма да можеш да продадеш имот, ако имаш изискуеми задължения

# 73
  • Мнения: 4 449
Така че не знам на базата на какво са сравненията с Кайро, предимно в по-цивилизовани градове се случва очевидно Simple Smile
При положение, че си на топло и следващият е след 5-10 минути, не виждам къде е драмата.
Сравнението с Кайро е заради това, че там няма знаци и правила, а у нас  -не се спазват и е напълно без последствия за разлика от по-цивилизованите градове.
Що се отнася до ''приключението''  на хлапетата и на мен ми се е случвало на спирка Сердика.
Невъзможността да се поеме човекопотока в часове пик определено генерира трафик от автомобили. Все пак хората трябва да разчитат, че ще се придвижват, а не да чакат мотриса след мотриса . Особено ако са и с малки деца. Там е драмата -в липсата на още  няколко вагончета, което би гарантирало , че всеки ще се качи и ще пристигне навреме.

# 74
  • Мнения: 9 851
Посбутваш малко вече влезлите във вагоните и влизаш. В големите европейски столици в час пик е същото. Побутват се и влизат.

# 75
# 76
  • Мнения: 45
В много сгради, ако не и във всички, не е осигурено по едно паркомясто на апартамент. Мисля, че за тези, които ги водят ателиета не е задължително да има осигурено такова. Даже и не съм сигурна дали на ниво апартамент задължително трябва да има. В блока, в който съм аз на два входа с общо около 80 апартамента има не повече от 20 гаража (открити/закрити паркоместа няма). Част от собствениците са купили повече от един гараж, защото имат по два автомобила. Когато аз купувах, имаше останали два гаража по 18 хил. евро, а мазетата, които също се продаваха отделно, бяха продадени всичките. На онзи етап цената на гаража ми се видя твърде висока и сега паркирам на платен паркинг. Със сигурност ми е по-евтино, отколкото да бях взела и гараж с ипотеката, но пък гараж с топла връзка си е и комфорт и сега малко съжалявам.

Това го промениха преди 10-тина години, сега за всяко жилище се изисква да има гараж/паркомясто, независимо дали се води ателие или апартамент. Преди това имаше абсурди от рода на цели сгради без едно паркомясто, защото всички жилища се водеха ателиета. Според мен в гъсто застроените части от новите квартали, едва ли има неизкупени паркоместа, рано или късно се купуват, като започне да става невъзможно свободното паркиране. И проблемът отново опира до това че там без кола е почти невъзможно и то са необходими не една, а две коли. Тогава си купуваш полагащото се паркомясто, а втората кола - навън. Тази която е навън обикновено е тази която се ползва рядко и заема място почти постоянно. Основното което казвам че там проблемът така да се каже е  настоящ, там всички имат по 2 коли, в другите квартали тепърва ще се случва, въпреки че в старите квартали, някак не ми се струва толкова задължително да се има автомобил, особено пък 2 на семейство.

Иначе от личен опит ще кажа, че може и сега да е по-евтино да паркираш на платен паркинг, но рано или късно с оглед на намаляващите паркоместа навсякъде, гаража ще повишава своята стойност, а платените паркинги ще стават все по-скъпи. Само за справка този на който паркирам 2019-та започнах да го ползвам срещу 90 лева на месец, сега е 168 с тенденция до 2-3 години да стане поне 200 лв.

Последна редакция: вт, 30 апр 2024, 17:11 от joro123

# 77
  • Мнения: 11 154
Това го промениха преди 10-тина години, сега за всяко жилище се изисква да има гараж/паркомясто, независимо дали се води ателие или апартамент.
Трикът е "гараж или паркомясто". Зачисляват и места на улицата, които са зона и я ги има, я не. Не са гарантирани за собственика на апартамента. Имам пример пред очите си с две нови кооперации на нашата и съседната улица (център), които изникнаха в последните години на мястото на стари къщи в маломерни парцели. Имат гаражи под земята или на кота нула, но местата в тях определено са по-малко от броя на апартаментите. Отделно не е позволено по проект да строят повече от 5 етажа, но мамят с кота корниз и нареждат още 2-3 етажа мезонети отгоре.

# 78
  • Мнения: 1 120
И аз се изненадах защо при това положение в моя блок са така малко гаражите. А то си имало начин да излъжеш системата.

Междувременно погледнах и как вървят цените на гаражите в квартала. Попаднах на две обяви. Близо 900 евро на квадрат за гараж в новостроящ се комплекс съвсем близо до мен. Аз апартаментът го купих на 950 евро на квадрат. 🫣

# 79
  • Мнения: 9 896
И да има налични по 1 на апартамент, комшиите от вече построени блокове в съседство си купуват, и за новите хора не винаги остават. Другият момент е, че строителите пазят по два гаража или паркоместа за големите жилища, на които се полага по едно място(за да могат да ги продадат-големите имам предвид). Инак, може и да не успеят да ги продадат.

# 80
  • Мнения: 9 851
Потвърждавам за големите апартаменти - за тях се пазят гаражи/ПМ. Освен това обезщетените собственици често взимат по 2 гаража към жилище, да има и за склад. Като добавим и това, че вече се смята за нормално да има по 2 коли на семейство,  а не по една - ясно е, че не стигат.

# 81
  • Мнения: 401
С интерес следях обществения паркинг в Надежда 1. Платен е и пак няма места по Кирил Дрангов.

Четох че масово се строят нови сгради, но цената на едно паркомясто е половината от апартамента.

Няма ли някъде обществен експеримент осъществен в София? Паркинг безплатен като този в Надежда? Около метростанциите е жив ужас.

# 82
  • Мнения: 2 317
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

# 83
  • Мнения: 41 390
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

Има причина, ако е с някаква цел. Например буферни паркинги до първите спирки на метрото за идващите от провинцията. Но не и в центъра. Там обаче може да се построят платени паркинги, даже многоетажни такива.

# 84
  • Мнения: 3 997
Това е друго, да, и уж би следвало да насърчава използването на градски транспорт, доколкото не се възползват живущи наоколо.

# 85
  • Мнения: 2 317
Няма причина общината да осигурява безплатни паркинги. Къде ще се паркира е личен проблем.

Има причина, ако е с някаква цел. Например буферни паркинги до първите спирки на метрото за идващите от провинцията. Но не и в центъра. Там обаче може да се построят платени паркинги, даже многоетажни такива.

Буферните не са напълнл безплатни. Иначе не мисля, че някой пречи на частната иниациатива да строи паркинги.

Общи условия

Активация на акаунт