Приказен грим – буквално и преносно

06 ное 2013

Понякога, точно когато си мислим, че дадена област вече няма с какво толкова да ни изненада – нагледали сме се на всякакви идеи, оригиналности, таланти и провокации, се появява нещо, което направо ни оставя като отнесени от вихъра. Тал Пелег е точно такова явление в областта на грима. Израелската дама, работеща като професионален гримьор, развива уникален стил, рисувайки мотиви от различни приказки като грим върху клепачите. 

Приказка върху клепача 

Едва ли това звучи сериозно, но всъщност то е съвсем реално, благодарение на голямото въображение, усет към детайла и прецизната ръка на професионалната израелска дизайнерка и гримьор Тал Пелег. Тя решава да интерпретира едни от най-великите истории и приказки и да ги изобрази чрез детайл като грим – върху много малко пространство, използвайки само течна очна линия и сенки за очи. Благодарение на смесването на различни техники, тя пресъздава върху лицата на своите модели сцени от „Снежанка“, „Красавицата и Звяра“, „Малкият принц“, „Грозното патенце“, „Клетниците“, както и по-нови романи. 

Тал вече има десетки хиляди почитатели и последователи във всички социални мрежи – Facebook, Twitter и други, както и на личния си блог, които ежедневно изненадва с новите си вдъхновения и творения. Това, което никой от тях не знае обаче е, че израелската гримьорка всъщност има български корени – баба ѝ и дядо ѝ са от България. 

Това разбрахме ние, благодарение на специалното интервю, което Тал даде за BG-DAMMA, зарадвана, че има възможността да общува с хора от България. Тя със съжаление сподели, че не е идвала тук, защото баба ѝ и дядо ѝ отдавна са се преместили в Израел и не се връщат, но със сигурност планира да го направи някой ден. Но сега с нея си поговорихме за грима като начин за трансформация, естествената красота и разказването на истории по един нестандартен начин. 

 

Кога започнаха твоите занимания с гримирането? Откъде се появи тази страст? 

Още от дете започнах да се „заигравам“ с грим. Обичах да гримирам сестра ми и да ѝ правя снимки като на модел, както и да си играя с продуктите на майка ми за гримиране (въпреки че тя имаше доста малко). Когато бях в гимназията, участвах в една театрална постановка и направих грима за актьорите в шоуто, което сътворихме. Няколко години след завършването ми реших да се запиша в училище по гримиране и да науча как се прави всичко това професионално. Така че, да, на практика това е нещо, което винаги ме е интересувало, още откакто бях малко дете. Обичам грима и го виждам не просто като начин жените да станат по-красиви, а по-скоро като инструмент за промяна на вида, инструмент за трансформация. И, разбира се, това е и начин да изразя себе си – форма на изкуство. 

Твоят грим обаче е много по-различен от всеки друг – има история зад всеки един. Как ти хрумна точно това? 

Да, опитвам се да дам свой собствен отпечатък на грима, който създавам, и да разкажа история. Повечето от моите гримове имат история или специално вдъхновение зад себе си, те са като илюстрации върху око. Обикновено идеята просто изскача в главата ми. Вдъхновението е навсякъде... може да бъде нещо, което харесвам – приказка, филм, книга, любима храна или нещо подобно, дори неща, които намирам за предизвикателство да бъдат обърнати в грим – като деменцията на баба ми или симптомите на депресията. Така че всеки мой грим има определено различно вдъхновение или история – може да е сцена от приказка или книга, може да е историята на заболяване... но е нещо специфично и уникално. 

Има ли някакво послание, което искаш да изпратиш с тези гримове, или е просто изкуство заради самото изкуство? 

В някои от гримовете посланието е доста очевидно и значимо, като тези с психичните разтройства – деменция и депресия, други са повече за забавление, изкуство и предизвикателство (като грима със сушито). Моето основно послание в повечето от гримовете е да покажа, че е възможно да бъде разказана една история по нетрадиционен начин и че всичко може да бъде вдъхновение. 

Колко време е нужно за създаването на такъв грим?

Зависи от грима. Между 40 минути и 3 часа. Обикновено около час и половина. 

Какво е твоето мнение за гримирането като цяло? Трябва ли жените да носят грим през цялото време? Какво стана с естествената красота? 

Въпреки че много обичам грима и създавам тези цветни визии, моят личен стил на гримиране е много лек и небрежен. Мисля, че гримът е добър инструмент за жените да се почувстват по-добре относно това как изглеждат (а тогава и самочувствието им нараства), но не намирам за здравословно една жена да носи непрекъснато грим, да бъде пристрастена към него, той да стане постоянна част от визията ѝ..., като жените, които не могат да излязат от вкъщи без грим. Смятам, че всяка жена трябва да обича себе си и без грим и че ежедневният грим трябва да бъде много лек и незабележим. Но това е въпрос на вкус, разбира се. 

Ами твоите гримове? Те за какъв контекст се създават? 

Моите илюстративни гримове са за един определен артистичен контекст, те са създавани за фотосесии, не за ежедневно разхождане по улиците. Е, може да бъде сладко за Хелоуин или някое друго парти с определена тема, но не са предназначени да бъдат носени ежедневно. 

Какви продукти използваш за създаването им? 

Използвам сенки за очи, пигменти, крем сенки, аквабои… през повечето време смесвам различни текстури и експериментирам с тях (например смесвам прахообразни сенки за очи с вода или гел). Моите фаворити са водните цветове и насипните пигменти, защото мога да ги смеся и направя в каквато текстура искам. С четките ми е по-трудно – купувам повечето си четки от магазините за изкуство, защото, за да направя тези миниатюрни илюстрации, имам нужда от възможно най-тънките четчици, а такива козметичните марки не предоставят. Използвам, разбира се, и увеличително огледало.

 

На читателките на BG-DAMMA Тал пожела да се обичат такива, каквито са, и дa разглеждат силата на грима не просто като умение да станат по-красиви, а да оценят способността му да преобразява.

Още снимки на шедьоврите на Тал можете да разгледате в галерията.

Галерия

4367 | 06 ное 2013

Facebook коментари

нов коментар

Моля, влезте, за да коментирате