Строи се стената

29 авг 2013

150 метра в широчина, 12 метра във височина – общо 6 000 квадратна метра. Не, това не са размерите на нов строеж в столицата, а големината на сцената за дългоочакваното шоу на Роджър Уотърс – The WALL.

Стената вече се изгражда на Националния стадион "Васил Левски", пренася се със 150 ТИР-а и сглобяването ѝ отнема няколко дни на над 300 наети работници. Окупиран е целият Сектор Г.

Спектакълът се очаква да бъде наистина грандиозен. Над 12-метровата сцена ще се извисява марионетката на учителя, ще има чудовища, прелитащи самолети, чучела, експлозии и събарянето на Берлинската стена. Сцената представлява най-мащабната прожекционна повърхност, използвана за концерти на живо. Сцената и Стената са неделима част и самата Стена дори продължава по трибуните на стадиона. В края на шоуто широката 150 метра стена ще бъде разрушена, като символ на края на разделението между хората. Нещо, което никога не е правено досега, са съраунд кулите – високи съоръжения, направени с цел само специални ефекти.

"Такова съоръжение не е идвало в България – нито като мащаб, нито като ефект, медийна система, звук, светлини", заяви Иван Несторов, управител на София Мюзик Ентърпрайсис, които са и организатори на концерта на легендарния Роджър Уотърс. Озвучаването и осветлението идват утре – с още 50 ТИР-а. Шоуто е толкова голямо, че групата пътува с два комплекта оборудване, така че ако снощи е имало концерт в Букурещ, у нас идва техниката от Будапеща и така за всичките почти 200 концерта от турнето на Уотърс до момента.

Зад сцената ще има специален бекстейдж, наподобяващ мини градче, където Уотърс и групата ще се подготвят за представлението и ще отпочиват. Там са гримьорните, баните, кухнята. До този момент организаторите не са получили специални изисквания за желаната храна или напитки, които да осигурят за Уотърс и компания. 

В София Роджър Уотърс пристига утре, ден преди концерта на 30-ти август, петък. Преди концерта, освен репетиция с 15-те българчета, които упорито репетират класиката Another Brick in the Wall, Уотърс ще посети гроба на майор Франк Томпсън, загинал в България по време на Втората световна война. Вероятно ще има и среща с ветерани.

В Стената ще се разбие и самолет. "Ефектът от звука ще е зашеметяващ за стадион, това не е правено", каза още Иван Несторов. Уотърс ще представи за първи път пред публика и нова песен – The Ballad Of Jean Charles De Menezes. Тя разказва истинската история на мъж, разстрелян от полицията в Лондон, покрай зародилата се опасност от терористични атаки в английската столица по-рано тази година.

Самият ексбас и вокал на "Пинк Флойд" има конкретни послания за всяка държава, в която показва шоуто The WALL. Организаторите от българска страна са дали "доста изрази на английски", които преводачи да преведат и предадат на Уотърс, но какви са те – Несторов не разкри. Всичко ще стане ясно по време на концерта.

"Живеем в напълно дигитализирана ера, в която хората са си създали илюзията, че познават дадено изживяване, само защото могат да го свалят от интернет и да го разнасят в телефона си. Така всички, които дойдат на шоуто, ще си мислят, че знаят какво ги очаква, и това е наистина удивително, защото истината е, че няма как да знаеш какво ще преживееш, преди наистина да го преживееш, преди да видиш всичко това пред себе си и да си кажеш "По дяволите, те наистина строят СТЕНА!" и "О, Боже господи, те наистина я събарят...", казва сценичният дизайнер на мегаспектакъла -– световноизвестният Марк Фишер, с когото се простихме през юни тази година.

Теренът и пистата на стадион "Васил Левски" са защитени и покрити с необходимите платформи. Всички съоръжения и всички работници са застраховани. 

През 1979 г. легендарният албум The Wall представя катарзисът на една рок звезда, но Роджър Уотърс е силно притеснен за медийните отзиви и за това как ще бъде възприета формата на неговия бунт. В днешния си вариант THE WALL се отнася много по-малко за самия музикант и много повече за недоволството му от злоупотребата с властта. Автобиографичната рок опера, базирана на битките на самия Уотърс, е определяна от критиците като края на най-плодотворния период в историята на Пинк Флойд. Три години по-късно излиза и култовият филм "Стената" с Боб Гелдоф в главната роля, в който Алън Паркър допълва посланията на Уотърс с уникална визия, повлияла и върху новосформиращата се MTV-култура.

 

/БГНЕС

614 | 29 авг 2013

Facebook коментари

нов коментар

Моля, влезте, за да коментирате