МОН - промените продължават (5)

  • 71 257
  • 767
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 21 634
Съвсем възможно е.
Скрит текст:

Така е от няколко години. И учениците, и родителите знаем и никой няма проблем с това. Форматът и сложността на задачите на НВО са по-лесни в сравнение с това, което се изготвя от учителите и се дава през годината.
В началото аз също бях леко газирана, но си дадох сметка, че има логика и смисъл в този подход и горещо приветствам.

То важното е одиторите да нямат проблем,  не родителите и учениците.

На мен ми е все едно, вече сме го минали тоя етап, просто се учудих,  че при разписани планове за всичко някое училище може самоволно да си решава такъв въпрос.

# 751
  • софия
  • Мнения: 25 766
Нито одиторите, нито училището имат проблем.
Слава Богу, има иновативни училища, които имат възможност по различен начин да изпълняват безумните глупости на МОН. И, слава на Бог, остава само година и половина мон-ски глупотевини и сме извън системата.

Последна редакция: вт, 06 фев 2024, 13:49 от zvаnchе

# 752
  • Майничка
  • Мнения: 12 644
Звънче, явно говорим за различни неща. В АК са приели, че тежестта на оценката от НВО за срочната оценка е 10%, което, като гледам, е горе-долу като на текущо изпитване или задание.
По програмата по математика за гимназиален етап, утвърдена от МОН, тежестта на оценката от класна работа за определяне на срочната оценка е 50%, т.е., сравняваме ябълки и картофи (примерно).
Дори когато имаше НВО по ЧЕ в 8 клас, (до 2017-2018г.), по наредбата за оценяване, оценката от него се нанасяше като от текущо изпитване, т.е., ок.5-7% от срочната оценка.

# 753
  • софия
  • Мнения: 25 766
При тази сложност 10% е съвсем справедливо Simple Smile
Питането беше какво ще се случи, ако някой не се яви на НВО в 10. клас. При нас е от значение.
Може би, защото АК се води иновативно, има възможност да прави малки движения. Нямам идея дали всички училища могат и докъде. Конкретно за тъпото НВО нямам нищо против. Да има някакъв смисъл от него.
Старая се да сведа до минимум познанията си по цялата палитра мон-ски безсмислици.

Доп. Понеже не следя мон-ските изисквания, наистина ли тежестта на класното трябва да е 50% от оценката за срока? Това е несправедливо и извън всякаква логика. Нали имат текущи оценки върху материал, който е част от класното?

Последна редакция: вт, 06 фев 2024, 13:48 от zvаnchе

# 754
  • Мнения: 19 345
Ако някой не се яви на нво, се явява на файнъл по предмета, който е с по-голяма трудност. Това са им казали.

# 755
  • софия
  • Мнения: 25 766
Ако някой не се яви на файнъл, се явява на файнъл. И обикновено втората дата е с по-сложни задачи. Не само когато НВО=файнъл.

# 756
  • Мнения: 21 634
Нека да уточняваме кой говори за държавни училища и кой за частни, за да не става объркване.

# 757
  • софия
  • Мнения: 25 766
Какво общо има това?
По скоро иновативността може да има отношение. Не знам. Има 548 иновативни училища и не всички са частни.
Частното училище е акредитирано от МОН и дава диплома за средно образование, която е призната от МОН.
Подобни училища не си позволяват да не се съобразяват с изискванията. Покриват материала по учебници на МОН.

# 758
  • Мнения: 9 351
Истински частни училища са само тези,които НЕ получават финансови средства от държавата...

# 759
  • Мнения: 19 345
Ако някой не се яви на файнъл, се явява на файнъл. И обикновено втората дата е с по-сложни задачи. Не само когато НВО=файнъл.
Да, така е. Затова няма чуденка какво става, ако не се яви на НВО.
На нашите им бяха казали още в 9ти клас.

В 10ти файнълите първия срок бяха по формата на НВО, но с 30мин бонус.

Но и аз мисля, че схемата на АК е изключение. Може би има и други ЧУ, които ползват по някакъв начин НВО за оценка, но най-вероятно вътрешно са регламентирали какво става, ако някой не се яви.

# 760
  • Мнения: 21 634
Какво общо има това?
По скоро иновативността може да има отношение. Не знам. Има 548 иновативни училища и не всички са частни.
Частното училище е акредитирано от МОН и дава диплома за средно образование, която е призната от МОН.
Подобни училища не си позволяват да не се съобразяват с изискванията. Покриват материала по учебници на МОН.

Да, да, разбира се. Но може би имат повече свобода при тълкуването на изискванията, знам ли.

В държавните училища няма никакви последици, ако някой не отиде и не може да се обоснове като причина  за промяна на оценката за срока/годината.

# 761
  • Мнения: 3 075
Странна е идеята да има 2-ка, ако не отиде детето. Както би било странно за всякакво друго изпитване.
Не знам дали липсата в деня на НВО трябва да има извинителна бележка по общия ред.
В общия случай явяването на НВО е по-лесното в сравнение с това да се обясняваш след това защо си липсвал, без значение дали е заложена на карта оценка.

Та за децата в 10 клас оценките по физика, биология, химия може да се окажат по-важни, предвид потенциално участие в балообразуване за университет, от тези по мат и БЕЛ, за които 11 и 12 клас е важен.

# 762
  • София
  • Мнения: 7 210
Пристигам с въпрос.
Приятелска девойка, 12 клас, от да кажем много елитна софийска гимназия (не ЧУ), тези дни се е занимавала с проучване и попълване на молба (или там каквото) за ДЗИ, които ще държи. Тя е с профили география и математика. И след няколко разговора с класен р-тел и ръководство са ѝ казали, че има право да се яви на трета матура по желание - математика, обаче ООП, а не ПП. От всичко, което съм чела през годините знам, че няма как ДЗИ ПП, когато си бил профил по съответния предмет.
Та се пита в гимназията ли са се объркали или може би има нещо ново?

# 763
  • Мнения: 358
Пристигам с въпрос.
Приятелска девойка, 12 клас, от да кажем много елитна софийска гимназия (не ЧУ), тези дни се е занимавала с проучване и попълване на молба (или там каквото) за ДЗИ, които ще държи. Тя е с профили география и математика. И след няколко разговора с класен р-тел и ръководство са ѝ казали, че има право да се яви на трета матура по желание - математика, обаче ООП, а не ПП. От всичко, което съм чела през годините знам, че няма как ДЗИ ПП, когато си бил профил по съответния предмет.
Та се пита в гимназията ли са се объркали или може би има нещо ново?
Когато предметът е изучаван като ПП, той за ДЗИ се изкарва като ПП, независимо дали ще е за второ ДЗИ или за ДЗИ по желание.

# 764
  • София
  • Мнения: 7 210
Именно, и аз това знам.
Казах им на моите познати да допроверят, че явно нещо са объркали нещата учителите в гимназията.

Общи условия

Активация на акаунт