ДЕСЕТИ клас - Тема 1

  • 42 659
  • 743
  •   1
Отговори
# 720
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
Днес черпя! Имам си юбилярка. Момиченцето ми става на 20. Само да ми е жива и здрава! И късмет да има! Heart

# 721
  • Мнения: 381
Лу, да ти е жива и здрава! Много успехи и да сбудва мечтите си!

# 722
  • София
  • Мнения: 6 707
Жива и здрава да е и много щастлива, Лу!

# 723
  • Пловдив
  • Мнения: 1 297
Lulumba,
Честит празник у вас!
Нека девойката да е здрава и да й върви във всичко.
Heart

# 724
  • В центъра на моретата
  • Мнения: 1 639
Честита рожденичка, Да е здрава и успешна! Да сбъдва желания и мечти!

# 725
  • На морето!
  • Мнения: 5 770
И при нас профилите са ясни, моят син е с испански, френски, БЕЛ и История и ще остане с него. Втора матура иска История, щял да кандидатства с английски за филология или лингвистика с 5ти език.
Пълна лудница, успокоявам се, че на тази възраст идеите бързо се променят.
Лошото е, че не знаем кои учители ще водят профилите, а това е ключово.
Някои родители споделиха, че матурата по БЕЛ нямала общо с допълнителните часове, които имали в профила БЕЛ и повечето деца пак имали нужда от уроци. Лошо ми стана.

# 726
  • Мнения: 2 528
И аз знам така - Профилираната си има други теми, които не влизат в общото ДЗИ, а в профилираното.

# 727
  • В центъра на моретата
  • Мнения: 1 639
Да, така е, за матурите се учи друго, не това, което е в профилите. В профилите учат това, което се учо в университета първи курс.

# 728
  • София-Младост
  • Мнения: 23 377
И става какво, добра идея, но не особено полезна. Моят син избра английски език и география за профилиращи. Искрено се надявам да не давам пари за НВО по БЕЛ в 12-ти клас, но обикновено с него нещата са така от малък: всичко, което съм казала, че няма да правя, ме е стигнало...и съм го направила Sad Ще видим.
Лу, да е здрава! И късмет да има Simple Smile

Последна редакция: нд, 17 мар 2024, 07:46 от Ала-Бала

# 729
  • София
  • Мнения: 6 707
Това е много полезно инфо, и дъщеря ми се е насочила към История и Бел май, чуди се още, но на принципа на изключването това остава. Искаше мат, но нямаше подходящо комбиниране, не харесва физика, ИТ и география, с които е комбинирана в нашето училище, пък и мат я притеснява малко като профил.

# 730
  • Пловдив
  • Мнения: 1 297
И моят разсъждава в посока какво НЕ искам със сигурност... И каквото остане.

# 731
  • София
  • Мнения: 3 878
Моят син е с профил БЕЛ и история. Ще кандидатства право в СУ. Оказа се, че в профил БЕЛ не учат нищо, което може да им послужи при подготовката за ДЗИ и тъй като за правото се взима утроената оценка от ДЗИ по БЕЛ, от началото на учебната година ходи на уроци. Историята пък въобще няма да му трябва при кандидатстването.
Както и преди писах, за кандидатстващите в БГ профилите не играят никаква роля. Дори е добре, да изберат нещо което им е лесно, за да изкарат по - висока оценки, защото в много бъл. университети се взима и оценката от дипломата.
Моята девойка ще избере ИИ и АЕ, защото иска да учи архитектура, но още не е наясно дали тук или навън.

# 732
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
Момичета, благодаря ви от сърце за хубавите пожелания! Казани от такива хубави хора, няма начин да не се сбъднат! HeartHugHeart

За профил БЕЛ - така е, много различна е програмата. Но пък зависи и от учителя. Този на дъщеря ми работеше по програмата, отделно им даваше супер нестандартни творчески задачи, които много развиват креативното мислене, и трето - директно си ги готвеше за матура, дори направи няколко пробни изпита. Тя в началото тръгна на уроци и след месец се отказа. Реално си взе матурата само с тази подготовка от училище. Но това вече си е решение на учителя. Дано и на набора се падне той, че има още една учителка в 11-12 клас. Която също е много добра, но не знам дали така работи.

# 733
  • Мнения: 2 528
Моят син е с профил БЕЛ и история. Ще кандидатства право в СУ. Оказа се, че в профил БЕЛ не учат нищо, което може да им послужи при подготовката за ДЗИ и тъй като за правото се взима утроената оценка от ДЗИ по БЕЛ, от началото на учебната година ходи на уроци. Историята пък въобще няма да му трябва при кандидатстването.
Както и преди писах, за кандидатстващите в БГ профилите не играят никаква роля. Дори е добре, да изберат нещо което им е лесно, за да изкарат по - висока оценки, защото в много бъл. университети се взима и оценката от дипломата.
Моята девойка ще избере ИИ и АЕ, защото иска да учи архитектура, но още не е наясно дали тук или навън.
Само да споделя, че ако имате като резервен вариант НБУ, там доколкото видях тази година взимат цялата диплома .
Може ли да споделиш и с какво точно се занимава на частните уроци и в група ли е или самостоятелно, че при всички случаи  моят ще ходи на частни уроци за ДЗИ по БЕЛ. Но да си решава тестове там, като може да прави това и вкъщи, не ми се струва да давам по 50 лева за урок.
Най-добрата ми приятелка е учителка по БЕЛ и води гимназиален курс, както и дава частни уроци. На миналата ДЗИ с есето "Живот в мрежата" доста учители бяха изненадани от изискванията за съдържанието на писмените работи, нищо че бяха на един доста голям семинар точно това да им обясняват. Оказва се, че има учители по БЕЛ, които са проверители и едва ли не само те знаят указанията и светая светих на ДЗИ по БЕЛ.
Та ако някой знае за София учител по БЕЛ, който е и проверител и дава частни уроци, моля да свирне.
Апропо, аз самата съм кандидатствала право в СУ, когато там се държеше кандидат -студентски изпит и ходех при учител , който е проверител. Разликата беше от небето до земята с това , което се преподаваше  в клас. Така се поднасяше материала, че каквато и тема да зададат, от преподаденото и наученото задължително сглобяваш темата. Да не говорим, че от това, което напишеш, си личеше, че кандидат-студентът е ходил на частни уроци при проверител.
За учителката по БЕЛ на набора не ми се говори много, макар да сме в отлични отношения. Но тя изисква децата да се изразяват с високата лексика на учебника, без тя да е усвоена. От началото на годината , хуманитарен профил, са написали само едно есе.  На Ботев бяха почти целия първи срок. Толкова. А умението за писане идва с упражнения и показване  и отстраняване на грешките. В къщи правя аз с моя упражнения най - различни, но когато имам време. И е трудно, да не кажа невъзможно, защото няма системност , а е нещо хаотично. Решават се тестове, обаче  първо трябва да се придобият  и  затвърдят знания, да се усвои алгоритъма за решаване на тестове, пък чак тогава да се дават.

На патерица и аз да честитя на рожденичката, да е жива и здрава и много успехи да жъне в живота!

# 734
  • София
  • Мнения: 3 878
strom, ходи в Междучасие на уроци. Казва, че е много доволен от учителката. В началото на часа един по един си четат домашното (дава им ЛИС или есе) и самите ученици коментират накратко как се е справил четящия. Учителката също се включа накрая с насоки. Правят и анализи на взетите произведения.
Когато приключат, тя преподава новия материал и в края на урока, ако е останало време им дава тест.

Общи условия

Активация на акаунт