На 5 години в първи клас?

  • 7 389
  • 292
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 313
На кратко, смятам, че повечето български деца могат да започнат по-рано училище - също като връстниците си на Запад. Това не е проява на гениалност. Не знам колко пъти да го напиша.

Връстниците на Запад правят в училище това, което тук правят в ДГ на 5 години. Да не кажа, че до доста по-късна възраст учат по-лесно и по-малко спрямо тукашната система. Детето на моя приятелка в английски 4 клас учи по книжки за попълване, рязане и лепене, подобни на тукашния Моливко. Тук третокласниците правят разбор на изречение. Не защитавам никоя система, казвам, че това къде на колко години тръгвали на "училище" няма нищо общо с вашия случай. Вие живеете тук, детето ви ще учи тук, гледайте нашата система, не чуждата. А училището тук става трудно много бързо и много рано. Първи и втори клас рахат и после... Още с НВО за 4 клас се започват един стрес и едни общоучилищни и директорски амбиции, за които децата не са готови, дори да  са тръгнали на 7 на училище, какво остава за 5.

Това вече сме го обсъждали - достатъчно е да прелистите треда. На кратко - не е вярно. Учебната програма в ЮК и БГ се припокрива на 90%. Преди 30-тина поста сложих линк към учебната програма в ЮК по математика. Няма да се повтарям. На същия сайт я има програмата и по други предмети.

Другото е, че много училища в ЮК имат т.н. tiers - "нива". На кратко, според уменията им учениците ги разпределят в едно от няколко нива (най-често са 3). Това, което Вашата позната най-вероятно Ви е спестила, е, че нейното дете е в някое от ниските нива. В това няма нищо срамно. Моя големият кара детска градина в БГ, а после рязко тръгна в първи клас в британско училище. И, естествено, го сложиха в най-ниското ниво понеже се затрудняваше с почти всички предмети. Там изкара първата година. После го "повишиха" в по-горно ниво. След известно време (не си спомням колко) мина в най-високото ниво. Задачите в различните нива са различни. На практика, в 3-ти клас някои ученици минават материала за първи клас (примерно), някои за втори, а някои си карат материала, който си му е време. И движението между нивата не е задължително да е само нагоре. На една позната детето и го "разжалваха" и го върнаха в по-ниско ниво понеже резултатите и се понижиха (там имаше семейни проблеми, които явно имаха негативен ефект). Но всички деца, независимо от нивото,  ходят на училище, часовете са с една и съща продължителност. Говоря за масовия случай. Ако има специални потребности там може и да има съществени разлики.

Последна редакция: нд, 21 апр 2024, 20:48 от N_ik

# 256
  • Мнения: 12 386
В България разликата идва само от обема домашни и броя помагала. Програмата е една и съща за всички, а тези, които не се справят, т.е не покриват минималните държавни изисквания минават на качествена оценка, съответно не учат почти нищо по предмета до седми клас, от там нататък, за да се върне към количественото оценяване трябва да държи приравнителни изпити, които няма как да покрие. Пример, ако детето в начален курс 1-2 клас има проблем с материала по математика и се наложи да мине на качествени оценки (Справя се, Постига изискванията, Среща затруднения) по матамитака ще му направят програма, по която до седми клас ще учи само събиране изваждане, умножение и деление. В същото време другите деца учат дроби, околна повърхнина, обем, лице на геометрични фигури - окръжност, триъгълник, призми, пирамиди, цилиндри, модули, неравенства, признаци за еднаквост, скорост и време, задачи за процент, лихва, сплави, работят с графики и таблици...

# 257
  • София
  • Мнения: 1 647
N_ik, няма да чета 18 страници, за да ми доказвате нещо, което не ме интересува. От първа страница става ясно, че имате някакво виждане и поддържате темата колкото да убеждавате сам/а себе си. Аз и другите просто си казваме мнението, пък вие постъпете както искате, затова сте родители. И не мисля, че нещо кой знае колко фатално ще стане, ако детето тръгне на училище на 5. Просто не виждам и никакъв зор да го правите, камо ли пък от тия метри аргументи и анализи.

# 258
  • Мнения: 3 464
Авторът, поискай си на модератор да ти заключи темата, стига го повтарял и после пак да пишеш по една страница Simple Smile

# 259
  • Мнения: 313
N_ik, няма да чета 18 страници, за да ми доказвате нещо, което не ме интересува. От първа страница става ясно, че имате някакво виждане и поддържате темата колкото да убеждавате сам/а себе си. Аз и другите просто си казваме мнението, пък вие постъпете както искате, затова сте родители. И не мисля, че нещо кой знае колко фатално ще стане, ако детето тръгне на училище на 5. Просто не виждам и никакъв зор да го правите, камо ли пък от тия метри аргументи и анализи.

Ами не пишете тогава. Още по-малко има смисъл да се разпространяват митове и легенди. Те, не само, че не помагат, ами биха и заблудили някой, който разчита на ЕЖК.

А темата се изчерпа още преди 30 поста - Дидева отговори на конкретните въпроси, които имах. След това всичко е само отклоняване от темата. Тук-таме имаше някои по-интересни постове, които повдигаха някои по-общи, донякъде философски въпроси заради което им отговарях.

# 260
  • София
  • Мнения: 1 647
Виж сега, N_ik. Моите впечатления, написани за дете в английския 4 клас, са формирани от дете, което познавам лично, с чиято майка съм израснала, което е точно в 4 клас и именно не е учило по английски език и половината на това, което тук се учи по БЕЛ. Това е потвърдено от същата тази майка, която е филолог, полиглот и е много наясно с езиковото образование на детето си. Така че "митове и легенди" са до голяма степен твоите постове, да не кажа, че са дървени философии. А пиша, защото искам. Това е положението с публичните форуми.

# 261
  • Мнения: 313
Виж сега, N_ik. Моите впечатления, написани за дете в английския 4 клас, са формирани от дете, което познавам лично, с чиято майка съм израснала, което е точно в 4 клас и именно не е учило по английски език и половината на това, което тук се учи по БЕЛ. Това е потвърдено от същата тази майка, която е филолог, полиглот и е много наясно с езиковото образование на детето си. Така че "митове и легенди" са до голяма степен твоите постове, да не кажа, че са дървени философии. А пиша, защото искам. Това е положението с публичните форуми.

Моля Ви губете си времето другаде. От подобно ЕЖК никой няма полза. Дал съм линк към сайт на Министерство на Образованието на ЮК. Но по-достоверно е какво е казала Вашата позната.

Моя големият до скоро учеше в британско училище. Знам ги нещата от първа ръка, а не защото ми ги е казал някой. А и, да, гледал съм го този линк преди да го постна.

Линкът е за материала по математика, за английски го има на същия сайт. Моят в трети клас в британското училище по английски учеше за деепричастие, местоимение и пр. Което не съм сигурен дали е кой знае колко смислено, но това е друга тема.

Ако ще се правят твърдения е хубаво да не е ЕЖК.

Последна редакция: нд, 21 апр 2024, 22:00 от N_ik

# 262
  • Мнения: 6 586
Авторе, ако правилно разбирам от другите ти теми, ти си в развод с майката и се съдите. Не знам продължават ли все още драмите ви, но детето къде живее - с майка си ли? И тя какво мисли по въпроса с ранното тръгване на училище, не би ли трябвало тя да е човекът, който да вземе крайното решение, ако детето е при нея през голяма част от времето?

# 263
  • Мнения: 313
Авторе, ако правилно разбирам от другите ти теми, ти си в развод с майката и се съдите. Не знам продължават ли все още драмите ви, но детето къде живее - с майка си ли? И тя какво мисли по въпроса с ранното тръгване на училище, не би ли трябвало тя да е човекът, който да вземе крайното решение, ако детето е при нея през голяма част от времето?

Съденето е с майката на по-големия.

Няма връзка с темата на този тред.

Последна редакция: пн, 22 апр 2024, 01:27 от N_ik

# 264
  • Мнения: 77
Авторе, аз съм едно пораснало дете, тръгнало на 5 години и 9 месеца на училище. Ясно си спомням колко отегчена бях в детската градина и колко скучни ми бяха игрите на другите деца. Бях изключително щастлива в 1ви клас, по-скоро имах проблеми в 6/7/8 клас, когато съученичките ми се гримираха и харесваха момчета, а аз събирах 'миришещи' листчета. Въпреки това се радвам, че са ме пуснали толкова рано. А да, и на бала не бях пълнолетна Grinning

# 265
  • София
  • Мнения: 18 123
Подобно беше и с дъщеря ми,  закачки за възрастта си чу едва в 12 клас, когато съучениците й се майтапеха, че  няма да я пуснат на бала в Шератон, понеже няма 18.

# 266
  • Мнения: 604
За момиченцата не би било логично да се очаква тормоз, ако са по-малки, напротив в началните класове дъщеря ми страдаше, че е висока и едра и стърчи над повечето момчета от класа. И си мечтаеше да е дребна и слаба, но какво да се прави природа. Хем беше на 6 години и 8 месеца, родена е края на декември. А в пети клас я тормозеше именно най-малкото по възраст момиче в класа, това за което писах по-напред в темата, че е тръгнало на ненавършени шест. Моята беше двойно по-едра от нея, но беше и сега е кротка и не би проявила агресия, дори, за да се защити. Хубаво, че семейството на детето се премести в по-голям град и се махна от класа им, че ми беше писнало да се оплаквам на учителката и то безрезултатно.

Последна редакция: пн, 22 апр 2024, 18:19 от lyatno vreme

# 267
  • Мнения: 77
Мамо, ти ли си Grinning Защото и моят бал беше в Шератон, и мен ме бъзикаха...
Подобно беше и с дъщеря ми,  закачки за възрастта си чу едва в 12 клас, когато съучениците й се майтапеха, че  няма да я пуснат на бала в Шератон, понеже няма 18.

# 268
  • София
  • Мнения: 18 123
Мамо, ти ли си Grinning Защото и моят бал беше в Шератон, и мен ме бъзикаха...
Подобно беше и с дъщеря ми,  закачки за възрастта си чу едва в 12 клас, когато съучениците й се майтапеха, че  няма да я пуснат на бала в Шератон, понеже няма 18.
Не съм аз Heart,  уви, понеже маминото тръгна на точно 6 напълнени. Иначе същото Simple Smile

Но всъщност няма лошо, напротив, че и попораснали вече деца се включват, за да си кажат самите те, а не през мама, че тръгването на 6 не им е отнело нищо.

Последна редакция: пн, 22 апр 2024, 20:49 от пенсионирана русалка

# 269
  • Мнения: 12 386
Хм. Трябва да е било 2000 година. Ходих тогава на курс за компютърна грамотност. Познавах уърд от университета, но исках и документ пък и други програми имаше още в курса. Та школата беше на две момчета. Едното тръгнало на 6 на училище. И понеже се учеше до 11 клас, завършил на 17 и увиснал за една година - нито на работа, нито в казарма го вземат, защото няма 18. Той не беше въодушевен от това, че е тръгнал на 6. Реално го чакаше и една година повече работа до пенсия.

Общи условия

Активация на акаунт