Частно Училище не иска да работи с детето

  • 2 645
  • 62
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9 823
Работата с психотерапевт или дори психолог е много важна и продължителна в такива случии. Т.е. психологът само ще спечели, ако съчетае работата си с други специалисти.
Родителят често дори и не е в състояние да разбере, че проблемът няма да се израсне. Да, от психолога очаквам.

# 46
  • Мнения: 5 939
Понеже, доколкото разбрах, става въпрос за София, то трябва да бъдат насочени към Детска психиатрия "Свети Никола", а за там се чака много, от опит го казвам. А и като поставят диагнозата, какво? Знаете ли на колко украинци не потвърдиха ТЕЛКовете, дори, когато е очеизваден? Поставената диагноза не премахва проблема с вълшебна пръчка, само дава обяснение. А да не мислите, че е лесно да се намери придружител за дете, което има ТЕЛК и право на такъв?

Добре и? Училището какво да направи?

# 47
  • Мнения: 39 573
Детето задължително трябва да се обследва. Дано нищо му няма. Но отнякъде трябва да се тръгне.

# 48
  • Мнения: 12 493
Понеже, доколкото разбрах, става въпрос за София, то трябва да бъдат насочени към Детска психиатрия "Свети Никола", а за там се чака много, от опит го казвам. А и като поставят диагнозата, какво? Знаете ли на колко украинци не потвърдиха ТЕЛКовете, дори, когато е очеизваден? Поставената диагноза не премахва проблема с вълшебна пръчка, само дава обяснение. А да не мислите, че е лесно да се намери придружител за дете, което има ТЕЛК и право на такъв?

Добре и? Училището какво да направи?
Приобщаващо? Прочетох, че много са се оплаквали, но не прочетох каква подкрепа оказва училището на детето, защото явно дори за логопед и психолог разчитат на външни специалисти родителите. Допълнителни часове по БЕЛ, защото детето явно не е носител на езика и вероятно все още българският му е слаб?

# 49
  • Мнения: 5 939
Понеже, доколкото разбрах, става въпрос за София, то трябва да бъдат насочени към Детска психиатрия "Свети Никола", а за там се чака много, от опит го казвам. А и като поставят диагнозата, какво? Знаете ли на колко украинци не потвърдиха ТЕЛКовете, дори, когато е очеизваден? Поставената диагноза не премахва проблема с вълшебна пръчка, само дава обяснение. А да не мислите, че е лесно да се намери придружител за дете, което има ТЕЛК и право на такъв?

Добре и? Училището какво да направи?
Приобщаващо? Прочетох, че много са се оплаквали, но не прочетох каква подкрепа оказва училището на детето, защото явно дори за логопед и психолог разчитат на външни специалисти родителите. Допълнителни часове по БЕЛ, защото детето явно не е носител на езика и вероятно все още българският му е слаб?

Ама тя не иска да плати за асистент, как ще плати за допълнителни часове по БЕЛ? Това е частно училище, а не държавно. Психолозите в ЧУ, където ги има, не са там за да решават специфични индивидуални проблеми и да лекуват. А са там да решават проблеми в колектива и междуличностни и колективни отношения, които влияят на образователния процес. Нали не очаквате едно платено частно училище да предоставя допълнителни и безплатни услуги?
Това мнение, че щом си плащат, училището ти е длъжно за всичко е широко разпространено сред хора, които не си четат договорите с ЧУ. Wink

# 50
  • Мнения: 12 493
Ами то какво излиза тогава, че безплатното държавно образование, колкото и някъде да си подбира децата, предоставя повече грижа.
Да си мести детето в спокойно, малко държавно училище и ще е в пъти по-добре.

# 51
  • Мнения: 623
И аз съм за държавно училище. Поне при нас в малкия град много обгрижват децата и децата със СОП също. Подкрепата, която им се оказва е безплатна.

# 52
  • Мнения: 9 823
Напротив, могат да работят и в частното с кжнкретни деца логопед и психолог. Точно затова са там.

# 53
  • Мнения: 19 350
В София има ли въобще малки училища, които да не са предимно с роми?
Според мен езикът не е проблем в случая. Бащата пише много добре и най-вероятно семейството е тук от  поне 3-4 години.
Най-добре е детето да се обследва и да се види къде е проблемът. Учудвам се, че психологът не е дал насоки какво да променят вкъщи и явно не е много добър.
Отделно си мисля, че мъж за класен ще има по-голяма респектираща роля.

# 54
  • Мнения: 12 493
В рамките на таксата или срещу допълнително заплащане? И допълнителните часове по БЕЛ, 90 за деца на чужденци от начален курс, които в общинските училища са безплатни, в ЧУ платени от родителите ли са?
Дъждец, не зная какви училища има в София, малко може да е и ОУ с две-три паралелки прием на година. А и в случая проблемът е, че детото не приема класния за авторитет.

# 55
  • Мнения: 5 939
Ами то какво излиза тогава, че безплатното държавно образование, колкото и някъде да си подбира децата, предоставя повече грижа.
Да си мести детето в спокойно, малко държавно училище и ще е в пъти по-добре.

Ами какво значи грижа? Да поговори с детето, да установи проблем и да говори с родителя? Това е свършено. Дори е предложено решение. Останалото не му влиза в задълженията. В много ЧУ има логопед, но срещу допълнително заплащане и това е нормално. Всичко, което не влиза в основния договор, като задължение на училището, е срещу допълнително заплащане.

В ЧУ психолозите са там за да провеждат приемна процедура, да разрешават конфликти и да подпомагат децата в аклиматизация, учебен процес, емоции и т.н. Не са там да решават, очевидно проблем, който подлежи на диагностициране на едно конкретно дете. В конкретния случай училището е установило проблем. Изчакало е достатъчно дълго време от поне една учебна година детето и родителят да коригират поведението, провело е разговор с родителя и е предложило решение. Аз повече от това не виждам какво може една частна институция да направи.

Последна редакция: сб, 11 май 2024, 15:58 от Аncy

# 56
  • Мнения: 12 493
В държавното, всъщност те са общински училища, до сега да са предложили на детето допълнителни часове български, ако има нужда, индивидуални консултации с учителя, работа с психолога на училището, а тъй като детето има нужда явно и от логопед и такъв. И всичко в рамките на деня и безплатно за родителя.
Ако в частното училище има и друг първи клас, дали са предложили и преместване в другата паралелка като вариант? Когато детето има някакъв проблем е много важно да приеме обучаващият го като авторитет.

# 57
  • Мнения: 9
Благодаря много всички за споделените мнения..
Аз ще опитам да намеря държавното училище.
И да, аз не "тя". Мъж съм.

# 58
  • Мнения: 12 493
Благодаря много всички за споделените мнения..
Аз ще опитам да намеря държавното училище.
И да, аз не "тя". Мъж съм.
Търсете обикновено, квартално, непретенциозно. Програмата на всякъде е една и съща, но в някои училища очакванията и натоварването са по-големи, а на детето му трябва повече разбиране и спокойствие, които ще намерите в по-не претенциозните и малки  училища

# 59
  • Мнения: 9
Благодаря много всички за споделените мнения..
Аз ще опитам да намеря държавното училище.
И да, аз не "тя". Мъж съм.
Търсете обикновено, квартално, непретенциозно. Програмата на всякъде е една и съща, но в някои училища очакванията и натоварването са по-големи, а на детето му трябва повече разбиране и спокойствие, които ще намерите в по-не претенциозните и малки  училища
Благодаря ви.
Като разбрах (се обадих в едното), само през юни ще мога да кандидатствам.

Общи условия

Активация на акаунт