Отговори
# 1 695
  • Мнения: 3 471
Това със записването на какво ли не, като програмиране, роботика, танци, шах, друг спорт си идва от самите деца, по мое наблюдение, но в един момент трябва да се редуцират, за да имат време да учат и да възприемат знанията.
Създаване на навици за учене е най-важното за децата. Показваш им как по-лесно да учат по различните предмети, говориш им да не се разсейват в час, да питат, когато не им е ясно, да ходят на консултация, ако е нужно.
Аз не съм имала проблеми със самостоятелността на моите, но в 5-ти клас си свърших работата по горните точки.
 Още се чудя как си изкарваха отличните оценки по всички предмети, с много кратко учене.
Сега в 8-ми клас отново се наложи да дам съвет за ученето на огромен брой нови думи по езика.
Не се чудете Simple Smile Отговорът сама сте го дала - "Показваш им как по-лесно да учат по различните предмети".
Само че това е работа на учителите по различните предмети. И лесно може да се разбере по тетрадката, която отразява работата в час. Може да се видят три вида работа. В едни тетрадки фигурират само заглавия на уроци. (На въпроса "Защо", отговорът е: "ами тя, госпожата цял час сама си говори"). В другия вид  направо може да се открие диктовка по съдържанието на учебника. В третия вид има: заглавие, цели на конкретния урок (това обикновено са основни понятия или закони), дефинитивни определения на основните понятия, тези, аргументи, изводи.

# 1 696
  • Мнения: 6 849
Няма учители. Напишете в джобса учител и ще се смеете колко обяви излизат. Или поне аз се смаях.

# 1 697
  • Мнения: 3 471
2/3 от учениците се готвят за матурите с частни уроци
https://www.segabg.com/hot/category-education/23-uchenicite-se-g … ite-chastni-uroci

# 1 698
  • Мнения: 9 396
Няма учители. Напишете в джобса учител и ще се смеете колко обяви излизат. Или поне аз се смаях.
Те и за лекарите пишат постоянно,че уж не достигали,но не може да се разминете от лекари и болници. Лъжат...

# 1 699
  • Мнения: 6 018
Няма учители. Напишете в джобса учител и ще се смеете колко обяви излизат. Или поне аз се смаях.
Не знам защо битува такова мнение, но не е вярно. Или поне не за цялата страна. Миналито лято на конкурс за начален учител в нашия град /областен град/ - 80 човека участваха за 2-3 места. Самата аз завърших магистратура за начален учител и зная колко човека излязохме само от нашия поток. Половината от тях не могат да пишат правилно. Но това е друг въпрос. Има много учители в момента. Учители на хартия. За горен курс може и да има повече дефицит, не зная.

# 1 700
  • Мнения: 29 925
Не знам да има дефицит. Желаещи има, но някак не могат да започнат работа и/или не са доволни след това.

# 1 701
  • Мнения: 41 679

И колко пъти ще го дъвчем този факт - така е. Но е така не само защото някои ученици имат големи дупки в знанията си, а защото имаме състезание за по-добро училище. И който лежи и се мае ще бъде задминат от по-слаби ученици, ходили на уроци. А амбиции имат всички (родители). Докато в седми клас има състезателен изпит ще има и уроци, който не го разбира все ще пуска теми по въпроса.

# 1 702
  • Мнения: 3 471
Ами ... достатъчно е да се отвори сайта на РУО - свободни работни места в няколко областни града, започвайки от София град, за да се види има ли дефицит или няма.
Болезнен е въпросът за качеството на дипломите на учителите, за подбора им.

# 1 703
  • Мнения: 29 925
И след толкова страници писания все още не мога да разбера какво лошо има в уроците/курсовете, че постоянно се пише как се подготвяли децата с такива?

# 1 704
  • Мнения: 944
И аз не мога да го разбера. Като не искаш да плащаш за допълнителни уроци и смяташ, че в училище детето ти не получава достатъчно знания и умения, сядаш ти с него и го обучаваш. Пак си е вид уроци, ако питаш мен, защото това е време, което може да инвестираш в друго, ама  поне няма да се мрънка колко пари отивали за частни уроци. А най-добре е децата от първи клас да се научат да внимават в час, да запомнят в час и вкъщи  да положат още малко усилия, за да надградят.

# 1 705
  • Мнения: 8 258
И след толкова страници писания все още не мога да разбера какво лошо има в уроците/курсовете, че постоянно се пише как се подготвяли децата с такива?
И аз не разбирам. Уроците бе са задължителни. Никой никого не е накарал насила да запише детето си на уроци.
В седми клас аз ги готвих вкъщи за НВО математика. Справихме се заедно отлично. Сега големият е 11 клас и ходи на уроци по математика. Така съм преценила. Аз не мога да го подготвя за ДЗИ профил, в училище карат на минимума. Няма какво да се вайкам и да търся къде е причината, учителката, класа. Важно ни е да изкара висок резултат на ДЗИ, за да учи това, което иска. Щом решението е да ходи на уроци, ще ходи. Същото правят и останалите му съученици, 5-6, на които им е важно наистина да научат математиката, а не да се самозалъгват с лесните шестици от училище.
Пък кой както си реши.

# 1 706
  • София
  • Мнения: 1 643
Няма лошо да ходят децата на уроци, курсове и всякакви занимания, които надграждат някакви знания или умения.
Лошото идва в момента, в който курсовете/уроците изцяло заменят обучението по даден предмет в училище, когато там нищо не се покрива и се минава с минимума като усилие и от страна на учителите, и от страна на учениците.

# 1 707
  • Мнения: 6 018
Последният пост -на gato дефинира основния проблем -допълнителните уроци в голямата си част представляват паралелно образование и запълват липсите в основното такова. Каквито липси, надявам се всички сме съгласни, не е редно да има. Или поне не в толкова голяма и масова степен. Но е сладък бизнес и много хора са отговорни допълните уроци все повече да процъфтяват за сметка на все по-слабото образование в повечето училища.

# 1 708
  • Мнения: 41 679
Това, че някаква мафия нарочно държи нивото ниско за да дава уроци, според мен е заблуда. Нивото си е ниско по други причини, а уроците просто се наместват в отворилата се ниша, защото природата не търпи празно пространство.

# 1 709
  • Мнения: 29 925
Нивото е ниско заради това, че някои ученици са незаинтересовани, не искат да са в училище дори и не учат, а учителите се движат по някакво средно темпо.
Има деца, които не знаят елементарни неща, като таблицата например. От тях и да искаш да решават квадратни уравнения, трудно ще ти се получи. В един такъв клас някое по-старателно дете ще изпъкне, ще има отлични оценки, дори и без много напъване. Придобитите знания обаче няма да са достатъчни и на нивото на други деца, които се борят за елитно училище, поради простата причина, че този учител ще се движи с темпото на класа като цяло. За да има шанс, това дете тръгва на курсове, уроци - за надграждане и допълване на знанията, които деца в "по-силен" клас биха имали.

В крайна сметка всеки си решава за детето си. Има родители, които просто не ги интересува какво и как учи детето, дали изобщо учи, достатъчно им е да има училище в близост, да го пратят сутрин и да си го приберат вечер. Да избута там, да не остава на поправка, пък знания......хич не им е важно.

Общи условия

Активация на акаунт